رئیس سازمان صمت استان خراسان رضوی گفت: هرگونه نرخ گذاری جدید و تغییر قیمت در کالاها و خدمات تخلف محسوب شده و با آن برخورد جدی صورت خواهد گرفت و از مردم تقاضا داریم به صورت شبانه روزی هرگونه تخلفی را از طریق تلفن ۱۲۴ گزارش دهند.

 هرگونه نرخ گذاری جدید در خراسان رضوی تخلف است/ همه واحد های صنفی مکلف به نصب برچسب قیمتی هستند/قیمت برنج پاکستانی ریزش خواهد کرد

محمدرضا مس فروش در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در جلسه ای که با حضوراستاندار ، مدیران اقتصادی ، مدیر اطلاعات  و همچنین مسئولان نیروی انتظامی استان  و  بیش از ۲۰۰ نفر از اتحادیه ها و تشکل های صنفی استان خراسان رضوی در محل استانداری برگزار شد اعلام گردید هرگونه نرخ گذاری جدید  و تغییر قیمت در کالاها و خدمات  تخلف محسوب شده و با آن برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اتحادیه های استان نیز مکلف و متعهد به رعایت حقوق مصرف کنندگان و اجتناب از هرگونه تغییر قیمتی شده اند، تصریح کرد: سازمان صمت که متولی نظارت بر بازار است نیز با قاطعیت و جدیت بر روند قیمت کالاها و خدمات نظارت خواهد داشت و همانطور که با تمام تلاش و توان از ابتدای سال جاری در قالب ۱۱ طرح نظارتی بالغ بر ۴۰۰هزار بازرسی از مجموعه های تولیدی و واحد های صنفی مختلف در سطح استان داشته است، در شرایط کنونی نیز که افزایش قیمت بنزین باعث ایجاد التهاب و جو روانی در جامعه شده است  این نظارت را در قالب یک طرح ویژه و متفاوت با طرح های قبلی با فعالیت بیشتری در جهت رعایت حقوق مردم استان و زائران  ادامه خواهد داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  خراسان رضوی با اشاره به اینکه همه واحد های صنفی مکلف به نصب برچسب قیمتی هستند، افزود:  در قالب این طرح ویژه علاوه بر نیروهای بازرسی ، افرادی از مجموعه های بازرگانی ، صنایع و  معادن سازمان صمت استان نیز به این موضوع مامور خواهند شد ،همچنین نیروهای بازرسی  اتحادیه های مختلف استان  نیز مکلف شده اند که در این طرح ویژه همراهی و همکاری با سازمان صمت داشته باشند .

وی ادامه داد: علاوه بر این طرح ویژه، گشت های ویژه ای نیز با همکاری اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بر بازار نظارت خواهند داشت تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف ، تشخیص و صدور رای قضایی مربوط به آن بلافاصله و به صورت فوری اعمال شود.

مس فروش بیان داشت: اما در کنار همه این موارد ، به کمک و مساعدت مردم در معرفی تخلفات نیاز داشته و  از مردم تقاضا داریم به صورت شبانه روز از طریق تلفن ۱۲۴ تخلفات را از طریق اپراتور در ساعت های اداری  و به صورت پیغام گیر در ساعت های غیر اداری  گزارش کنند تا در اولین روز اداری که تخلف گزارش شده است رسیدگی و تعیین تکلیف شود .

مس فروش افزود: با توجه به اینکه قیمت سوخت  گازوئیل که برای ماشین های حمل و نقل کالاها استفاده می شود تغییر قیمتی نداشته است ، میزان تاثیر افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها بسیار ناچیز و بر اساس برآوردها در حدود ۳ درصد است.

وی ادامه داد:  از طرفی این اطمینان را به مردم می دهیم که هیچ کمبودی درباره کالاها بویژه کالاهای اساسی در سطح استان نداریم و به طور مثال برنج پاکستانی که در هفته های گذشته بر اساس برخی کمبودها قیمت ان افزایش یافته بود، توزیع ۱۳۰۰تن از این نوع برنج را در مرحله اول در فروشگاه های شهرداری و برخی فروشگاه های زنجیره ای شروع کرده ایم که در مرحله بعدی این توزیع به صورت گسترده خواهد بود و قیمت این کالا را که برای هرکیسه ۱۰ کیلویی به رقمی در حدود ۱۸۰ هزار تومان رسیده بود را به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در سطح استان  کاهش خواهیم داد.

مس فروش افزود: همچنین قیمت دام زنده نیز که تا حدود کیلویی ۴۲هزار تومان افزایش پیدا کرده بود با تمهیدات و همکاری دستگاه های مختلف ، به ۳۸ هزار تومان کاهش پیدا کرده است و در تلاش هستیم دام زنده  را با قیمت ۳۴هزار تومان در اختیار کشتارگاه ها قرار دهیم که به طور طبیعی این موضوع باعث کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار خواهد شد.

وی ادامه داد: قیمت مرغ نیز در حال حاضر از قیمت مصوب که ۱۲۹۰۰تومان است کمتر بوده و از قرار هرکیلو ۱۱۷۰۰تومان در بازار عرضه می شود.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی افزود: تاثیر افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها بیشتر یک جو روانی است ، از این رو  از رسانه ها به عنوان نماینده مردم  نیز تقاضا داریم که در کاهش این جو روانی در بین مردم همراهی و مساعدت داشته باشند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.