یک خودرو زرهی ترکیه برای دومین بار طی دو هفته اخیر، یک زن معترض سوری را در شمال سوریه زیر گرفت.

دومین زیرگیری خودروهای نظامی ترکیه در شمال سوریه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک خودرو زرهی ترکیه‌ای، امروز دوشنبه،‌ یک زن معترض را در جریان اعتراضات اهالی عین العرب (کوبانی) در شمال سوریه زیر گرفت.

به گزارش شبکه خبری «هاوار» -نزدیک به کردها- منابعی در کادر پزشکی بیمارستان عین العرب گفتند،‌ پای این زن شکسته است اما با این حال، وضعیت او خطرناک نیست.

دوازده روز پیش (هشتم نوامبر) نیز یک غیرنظامی در روستای «سرمساخ» از توابع شهرستان المالکیه در استان الحسکه، بعد از آنکه یک گشتی ترکیه او را زیر گرفت، جان باخته بود. آن حادثه موجب افزایش خشم مردم منطقه شده بود.

بر اساس گزارش وبگاه خبری مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» - نزدیک به معارضان- حادثه امروز، در روستای «تیری» رخ داده است. در این گزارش همچنین اشاره شده است که یکی از گشتی‌های ترکیه‌ای عمداً به دو ماشین غیرنظامی در همین منطقه برخورد کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر ضمن اشاره به اینکه گشتی‌های مشترک روسیه و ترکیه از چهار خودوری روسی و چهار خودوری ترکیه‌ای تشکیل شده است، گفت که گشتی‌ها از روستای مرج اسماعیل حرکت خود را آغاز کرده پس از گذر از چند روستا در ریف کوبانی شرقی به سمت شهر تل ابیض سوریه حرکت کرده‌اند.

دیده‌بان در ادامه افزود که این سومین حضور گشتی‌های مشترک روسی-ترکی در منطقه کوبانی است.

بر اساس گزارش دیده‌بان،‌ خودروهای زرهی ترکیه‌ای به سمت تظاهرات‌کنندگان غیرنظامی در روستای «عین البط» در ریف کوبانی، گاز اشک‌آور پرتاب کرده‌اند؛ اما با این حال کسی زخمی نشده است.

روز سه‌شنبه هفته گذشته نیز، چهار روز پس از حادثه زیرگیری نخست، گشتی‌های ترکیه به اهالی عین العرب (کوبانی) که در حال اعتراض به حضور نیروهای نظامی ترکیه بودند، شلیک کردند که به دنبال آن، چند نفر زخمی شدند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.