استاندار خراسان رضوی گفت: افزایش قیمت بنزین تاثیری بر سفر زائران به خراسان رضوی و کاهش این مولفه نخواهد داشت.

افزایش قیمت بنزین تاثیری بر سفر زائران به خراسان رضوی نخواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین، علی‌رضا رزم‌حسینی، امروز در حاشیه افتتاحیه ایستگاه قطارشهری الندشت مشهد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوشبختانه شهرداری به صورت جدی بهره‌برداری خطوط سه و چهار قطار شهری را تسریع کرده و یکی از برنامه‌های دولت این است که حدود ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را در اختیار شهرداری قرار دهد.

وی افزود: سرعت فعالیت شهرداری در پروژه قطارشهری بسیار زیاد است و بدون اغراق می‌توان پروژه قطارشهری مشهد را به عنوان تنها پروژه فعال در زمینه شهری قلمداد کرد. با تکمیل خط دو قطارشهری استقبال مردم در استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی افزایش خواهد یافت؛ چه بسا که در دو روز گذشته با توجه به آمارها میزان استفاده مردم از مترو ۱۵ درصد افزایش یافته است. همچنین باید یادآور شد که دولت از این پروژه‌ها حمایت خواهد کرد.

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که «آیا بعد از گرانی بنزین حجم زائر به استان کاهش خواهد یافت یا خیر؟»، بیان کرد: خیر کاهش نخواهد یافت زیرا تفاوت قیمت با کشورهای دیگر بسیار زیاد است. در حال حاضر قیمت یک لیتر بنزین در افغانستان ۸ هزار تومان، ترکیه ۱۴ هزار تومان، کشورهای خلیج فارس ۱۲ هزار تومان و کشور عراق ۸ هزار تومان است. همچنین کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز افزایشی نداشته و افزایش قیمت بنزین سبب افزایش استفاده مردم از حمل‌ونقل عمومی خواهد شد.

رزم‌حسینی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص قطعی اینترنت خاطرنشان کرد: قطعی اینترنت یک تصمیم ملی است و انشاءالله حل خواهد شد.

منبع: ایسنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.