۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 678887

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: تلاش می‌کنیم تا پرواز مشهد-دمشق را برقرار کنیم زیرا یکی از نیازهای تجارت و اقتصاد، ایجاد ارتباط پروازی است.

تلاش برای برقراری پرواز مشهد- دمشق

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین روشنک در نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری ایران و سوریه در هتل پارس مشهد اظهار کرد: اتاق بازرگانی به طور جد برنامه‌ریزی دارد که بتواند با سوریه همکاری اقتصادی فراوانی داشته باشد. کشور ایران و سوریه از هر جهت برای گسترش اقتصادی و فعالیت‌های تجاری آماده‌تر و ذی‌حق‌تر هستند.

وی افزود: آنچه ما در خراسان برای این رابطه تجاری برنامه‌ریزی داریم این است که ما در سوریه زمینه فعالیت بسیاری داریم و سوریه نیز در ایران زمینه فعالیت بسیاری خواهد داشت. بسیاری افراد در ایران تصور می‌کردند که وقتی خبرگزاری‌ها حوادث سوریه را منتقل می‌کنند یعنی تمام سوریه درگیر جنگ بوده و هنوز نیز اینگونه است، در حالی که این وضعیت وجود ندارد و اکنون در جای جای سوریه امکان فعالیت اقتصادی به وفور فراهم است.

روشنک با بیان اینکه سوریه کشوری است که در شرایط فعلی نیاز به تامین کالا و بازسازی دارد، عنوان کرد: اگر امروز ما ایرانی‌ها و خراسانی‌ها به آن بازار وارد نشویم و تلاش نکنیم، فردا دیر است. در خصوص بازسازی، در تمام زمینه‌ها سوریه امروز آمادگی جذب ایرانی‌ها را دارد. در حوزه تجارت نیز سوریه امکاناتی دارد که به ایران صادر کند و کالاهای فراوانی نیز در ایران تولید می‌شود که در سوریه بازار بسیار خوبی دارد. یکی از کالاهایی پرمصرف در ایران با برندهای اروپایی، پوشاکی است که در سوریه تولید می‌شود. در زمینه‌های کالاهای برقی، دارو و صنایع الکترونیکی ما به طور موفق می‌توانیم در سوریه کالا عرضه کرده و تجارت کنیم.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: برای اینکه به این موارد برسیم دنبال چند حرکت هستیم. یکی اینکه به عنوان اولین اقدام تلاش می‌کنیم تا پرواز بین مشهد و دمشق را برقرار کنیم زیرا یکی از نیازهای تجارت و اقتصاد، ایجاد ارتباط پروازی است، دومین مطلب برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی کالا در زمینه کالاهای تولیدی و کشاورزی سوریه در مشهد است که متقابلا زمینه برگزاری این نمایشگاه از مشهد در سوریه نیز فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد با کسب مجوزها در تهران و استان، تا پایان سال جاری هیات تجاری از خراسان به ریاست معاون استاندار به دمشق بفرستیم. حرکت دیگری که دنبال می‌کنیم، حمل و نقل کالا است، باید حمل و نقل را بین ایران به ویژه خراسان با سوریه آسان کنیم.

روشنک بیان کرد: پایان آذر نمایشگاه کالاهای ایرانی در شهر دوشنبه کشور تاجیکستان داریم که از دوستان سوریه‌ای درخواست می‌کنیم اگر کالایی دارند که با بازار تاجیکستان هماهنگی دارد، در آن کشور عرضه کنیم. آمادگی اتاق ایران برای همکاری با کشور سوریه را اعلام می‌کنیم و در چند ماه آینده هیاتی از خراسان به سوریه خواهیم داشت.

منبع: ایسنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.