اصفهان- شهردار اصفهان گفت: بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان در نارآمی‌هایی اخیر به زیرساخت‌های شهری، معابر و تاسیسات شهری این کلانشهر آسیب‌های جدی وارد شده است.

اغتشاش گران مترو اصفهان را به تعطیلی کشاندند/۳۰۰ میلیارد تومان خسارت بر جای ماند

به گزارش قدس آنلاین؛ قدرت‌الله نوروزی افزود: با توجه به تحریم ها جایگزینی و تعمیر بسیاری از خسارت‌های وارده به شهر دشوار و در مواردی غیرممکن است.

وی  با بیان اینکه خدمات رسانی در شهر ادامه دارد و اتوبوسرانی هم فعال است، بیان کرد: تلاش می‌کنیم با رفع مشکلات مترو، قطار شهری هم به مسیر خدمت رسانی بازگردد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در این چند روز شاهد تخریب تعدادی از ایستگاه‌های مترو و وارد شدن خسارت به تعدادی از اتوبوسه‌های شهر بودیم، خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس شهر به صورت کامل در آتش سوخت و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و بسیاری از علائم نصب شده در شهر و بسیاری از تابلوهای شهری به شدت آسیب دیدند همچنین بخشی از فضای سبز و تعدادی از درختان سبز شهر سوخته و آسیب دیدند.

وی با اشاره به اینکه این اموال متعلق به مردم است، گفت: به طور قطع بازسازی مترو و اتوبوس زمان‌بر و دشوار است و هزینه زیادی را به شهر تحمیل می‌کند از این رو از مردم می‌خواهیم از این اموال پاسداری کنند زیرا راه نقد و اعتراض آسیب به اموال عمومی نیست.

به گفته نوروزی در شرایط تحریم‌ها تامین و جایگزینی بسیاری از خسارت‌ها دشوار و غیرممکن است.

وی با اشاره به اینکه مترو هرروز ۱۰۰ هزار نفر را جابه‌جا می‌کرد، تصریح کرد: اما اکنون به دلیل تخریب‌ها تعطیل تعطیل شده است همچنین اتوبوس‌هایی که هرروز ۶۰۰ هزار نفر را جابه‌جا می‌کردند اکنون آسیب دیدند از این رو از شهروندان انتظار داریم در حفظ و ایجاد آرامش تلاش کنند تا شهر اصفهان مهیای خدمت رسانی شود.

شهردار اصفهان اظهارداشت: همه دستگاه‌های خدمت رسان باید برای نظافت و پاکسازی شهر در صحنه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی با همه توان در ماموریت‌ها حضور داشتند و در این چند روز نا آرامی ۵۰ نفر از آتش نشانان آسیب دیدند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.