پرویز سروری گفت: هنگامی که به دنبال اجرای طرحی ملی که با زندگی آحاد مردم سرو کار دارد هستیم؛ آماده سازی زمینه های قبلی آن با اطلاع رسانی و توجه به زیر ساخت های مورد نیاز بسیار ضروری است. اعتماد آفرینی در لایه های مختلف جامعه و آگاه سازی مردم در برنامه های دولت در اقدامات جبرانی و کاهش تورم احتمالی و بیان مشکلات ناشی از اجرای طرح به صورت شفاف با مردم منجر به اعتماد مردم به دولت می شود.

اجماع با نخبگان و اطلاع به افکارعمومی شرایط گران کردن بنزین را آسان‌تر می کرد

پرویز سروری در گفت و گو با قدس آنلاین با اشاره به بی تدبیری ها و عدم شفاف سازی دولت در موضوع اطلاع رسانی افزایش نرخ بنزین به افکار عمومی گفت: تمام دولتها باید کاهش زمینه سازی اعتراضات و به حداقل رساندن اغتشاش را دنبال کنند، اینکه دولتی بدون تفکر و تدبر زمینه اعتراض و سوء استفاده دشمن را فراهم کند به هیچ وجه قابل قبول نیست. قطعا  در موضوع افزایش بنزین نمی توان تمامی اقدامات دولت ازصفر تا صد را قابل دفاع  دانست چرا که طرح ملی افزایش قیمت بنزین در شکل نامطلوبی به اجرا درآمد؛ شکلی که به تولید نارضایتی و فراهم کردن بسترهای چالش زایی در کشور کشیده شد.

وی دراین باره افزود: هنگامی که به دنبال اجرای طرحی ملی که با  زندگی آحاد مردم سرو  کار دارد هستیم؛ آماده سازی زمینه های قبلی آن با اطلاع رسانی و توجه به زیر ساخت های مورد نیاز بسیار ضروری است. اعتماد آفرینی در لایه های مختلف جامعه و آگاه سازی مردم در برنامه های دولت در اقدامات جبرانی و کاهش تورم احتمالی و بیان  مشکلات ناشی از اجرای طرح به صورت شفاف با مردم منجر به اعتماد مردم به دولت می شود.

پرویز سروری گفت: مجموعه هم افزای سازمانی و قانونی که باید با هم در انجام طرح ملی همکاری کنند در جریان تصمیم گیری دولت نبودند؛ مسلما قابل قبول نیست که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طریق اخبار یا در صف پمپ بنزین از گران شدن بنزین مطلع شوند! دولت با تصمیم گیری یک جانبه و بدون اطلاع رسانی قبلی که حق مردم است منجر به تولید بی اعتمادی و فراهم کردن زمینه های اعتراض شد. هنگامی که دولت تصمیم خود را در چارچوب قانونی و در فرآیند اقناع عمومی، اجماع با نخبگان و اطلاع رسانی به افکارعمومی دنبال نکرد عده ای از سوء استفاده گران از اعتراضات مردمی به نفع خود بهره برداری می کنند و جریان اعتراض را به سمت تخریب و سیاسی شدن موضوع هدایت می کنند.

وی در این باره افزود: از سوی دیگر سکوت مدیران دولتی بعد از افزایش نرخ بنزین و شروع اعتراض ها بسیار خطا بود؛ انتظار می رفت وزرای مختلف و  رئیس جمهور دراین باره با مردم به سخن بنشینند و با آرامش دادن به مردم زمینه اعتراضات و اغتشاشات را کاهش و از بین ببرند در حالی که مردم در سکوت مطلق مدیران در حالی که اعتراض به حق داشتند با گروه هایی مواجه شدند که هدف آنها از ایجاد آشوب مقاصد سیاسی به نفع دشمنان ملت ایران بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.