شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به رکورد قبلی طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری این کشور رسید.

آبه به رکورد طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری ژاپن دست یافت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، روز سه شنبه به رکورد قبلی طولانی‌ترین دوره نخست وزیری این کشور رسید. این رکورد برای مقامی که زمانی با حالتی تحقیرآمیز از سمتش کناره گیری کرد، دستاورد بزرگی محسوب می‌شود. این در حالی است که نگرانی از شرایط اقتصادی ژاپن و اتهامات علیه وی درباره نقض قوانین انتخابات، همچنان ادامه دارد.

آبه ۶۵ ساله تاکنون دستاوردهای زیادی در زمینه دیپلماسی داشته است. روابط وی با دونالد ترامپ احتمالا موجب دفع سناریوها در مناقشه‌های تجاری شده؛ هر چند پیشرفت کمی در زمینه مناقشه سرزمینی روسیه صورت گرفته و روابط ژاپن با کره جنوبی سرد است.

آبه تاکنون ۲۸۸۶ روز در سمت نخست وزیری ژاپن حضور داشته و از زمان بازگشتش به صحنه سیاسی ژاپن، به شش پیروزی در انتخابات ملی دست یافته و از اتهامات زد و بند و رسوایی‌ها بر سر دادهای دستکاری شده توسط بروکرات‌ها جان بدر برده است.

اما از زمان ترمیم کابینه ژاپن در سپتامبر دو تن از وزرای دولت آبه که از متحدان نزدیک وی بودند، به خاطر اتهامات مربوط به تخلفات قانون کارزار انتخاباتی وادار به استعفا شدند. آبه هر گونه تخلف را رد کرده است، اما بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه آساهی (Asahi) در ماه جاری، ۶۸ درصد از مردم از توضیحات وی قانع نشده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.