رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: در نتیجه همکاری بانک‌ها با پلیس جهت محافظت از شعب، شاهد کاهش سرقت از بانک‌های استان در چند سال اخیر بوده‌ایم.

آمار سرقت از بانک‌های خراسان رضوی به صفر رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی صادقی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان خراسان رضوی در ساختمان شهید باهنر استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در ابتدا از مدیران بانک‌ها در جهت همکاری با پلیس برای محافظت از شعب بانکی که طرح آن چند سال قبل آغاز شد، تشکر می‌کنم.

وی افزود: یکی از گلایه‌های ارباب رجوع‌های ما این است زمانی که افراد اعلام می‌کنند که توانایی پرداخت تسهیلات خود را ندارند و از بانک درخواست می‌کنند که مطالبات خود را از محل وثیقه مطالبه کنند اما بانک اقدام نمی‌کند و بعد از چند سال این رقم به شدت افزیش می‌یابد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: از بانک‌ها خواهشمندم از روزی که فرد اعلام می‌کند مطالبات را وصول کنند، زیرا تعداد ارباب رجوع در این زمینه قابل توجه است، در صورتی که اقدام جدی از جانب بانک در این راستا صورت نگیرد، دادگاه وارد این موضوع خواهد شد و در این صورت دادگاه مطالبات بانک را زیر سوال خواهد برد. تاکنون از جانب ما تشویقی مبنی بر دادگاهی شدن این موضوع انجام نشده اما از شما خواهشمندیم سریعا این موضوع را تعیین تکلیف کنید.

صادقی خاطرنشان کرد: چندین سال قبل بخشنامه‌ای به بانک‌ها ارسال شد تا جهت عدم توقف فعالیت واحدهای تولیدی بانک با حفظ مطالبات خود، به این واحدها کمک کنند. اگر قرار باشد واحد تولیدی در اختیار کامل بانک قرار بگیرد طبیعتا کار متوقف خواهد شد و تاکید ما بر این است که با مدیریت مشتری و کارفرما بانک به واحدها کمک کند.

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه مطالبات بانک‌ها این آمادگی وجود دارد که با محوریت دستگاه قضایی و استانداری هیاتی تشکیل شود تا این مشکل بانک‌ها در زمان کمتر و هزینه پایین‌تر رفع شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: منابع موجود در بانک رضایت بخش است و بنده معتقدم که بانک‌ها می‌توانند بیش از این به بخش خصوصی و صنعتی کمک کنند و بانک باید به این نکته توجه کند که منابع را در داخل استان خرج کنند و نسبت به این موضوع مساعدت بیشتری داشته باشید.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.