سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به کاهش دما و بارش‌ها در روز چهارشنبه به کشاورزان در خصوص مشکلات ناشی از سرمازدگی هشدار داد.

هشدار به کشاورزان در پی کاهش دما در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سازمان جهاد کشاورزی با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد که با ورود سیستم‌های مرطوب و سرد از غرب و شمال استان از بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۸ آبان، احتمال بارش تا روز چهارشنبه در کل استان وجود خواهد داشت که در مناطق کوهستانی و شمالی استان در روز پنجشنبه و جمعه بارش به صورت برف بوده و از صبحگاه شنبه ۲ آذر کاهش شدید دما را در سرتاسر استان خواهیم داشت.

پیش‌بینی می‌شود دما در مناطق کوهستانی و شمال استان به کمتر از ۱۰- درجه کاهش یابد، بنابراین به کشاورزان، باغداران و صاحبان واحدهای تولیدی اعلام می‌شود که توصیه‌های زیر را به عمل آورند تا از بروز مشکلات ناشی از سرمازدگی تاحد مقرر جلوگیری شود.

سازمان جهاد کشاورزی در این اطلاعیه تاکید کرده کشاورزان و باغداران محترم نسبت به جمع‌آوری باقیمانده محصولات زراعی و باغی تسریع به عمل آورده و جهت انتقال به انبارهای مسقف اقدام نمایند.

گلخانه‌داران و تولیدکنندگان واحدهای دام و طیور نیز نسبت به کنترل تاسیسات حرارتی واحدهای خود ایمنی لازم را به کار گیرند.

با توجه به کاهش شدید دمای شبانه و احتمال یخ‌زدگی نسبت به حفظ و مراقبت از ماشین‌آلات کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات آبیاری تمهیدات لازم انجام شود، باغداران با توجه به شرایط کاهش شدید دما می‌توانند عملیات یخ آب زراعی را به کار برند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.