نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله انتقال آب از چابهار با جدیت دنبال می‌شود و امیدواریم سبزوار نیز در این مسیر قرار گیرد.

پیگیری انتقال آب از چابهار به خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، رمضانعلی سبحانی‌فر ظهر امروز در همایش مدیریت منابع آب در دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: باید مدیریت منابع آبی که شامل دو بخش مدیریت آب و مصرف آب است را یاد بگیریم.

سبحانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد چاه‌های منطقه سبزوار به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند، افزود: متاسفانه ما مدیریت مصرف آب را به خود کشاورز نداده‌ایم زیرا در حال حاضر با نصب کنتور بر روی چاه‌ها، چاه از ابتدای فصل بهار باز و پایان تابستان بسته و کشاورزانی که می‌خواهند کشت پاییزه انجام دهند قادر به انجام این کار نخواهند بود در همین راستا مدیریت مصرف آب باید به خود کشاورز واگذار شود.

وی با بیان اینکه بیش از یک سوم منطقه سبزوار کوهستانی و کوهپایه‌ای است، ادامه داد: آب‌های روان ناشی از بارندگی‌ها به صورت سیلاب از منطقه خارج می‌شود. با توجه به مصوبه ۱۵۰ میلیون دلاری مجلس شورای اسلامی برای آبخیزداری و آبخوان‌داری مسئولان شهرستان باید در این راستا اقداماتی را انجام دهند تا ذخیره آب در منطقه انجام شود.

سبحانی‌فر با بیان اینکه برای تولید آب باید چرخه آب پسماند را به مصرف برسانیم اظهار داشت: متاسفانه تا امروز آب پسماند در منطقه مورد توجه قرار نگرفته و این آب از طریق کال شور به سمت دریاچه قم می‌رود.

وی ادامه داد: انتقال آب از چابهار به صورت جدی دنبال می‌شود و انتظار می‌رود منطقه خشک و نیمه خشک سبزوار نیز در مسیر این انتقال قرار گیرد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه برای مصرف کمتر و نگهداری آب برای آیندگان نباید اتوبان را ببندیم، تصریح کرد: باید بتوانیم از این اتوبان به درستی استفاده کنیم و نباید با سیاست‌های اصلاح کشت و الگوی کشت درآمدهای مردم را کم کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.