رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس با بیان اینکه اقدام قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی اقدامی امیدبخش و براساس خواست عمومی مردم است، گفت: نباید این اقدامات را محدود به رسیدگی به پرونده‌های یک جریان سیاسی کرد که اصل مبارزه را بی‌اعتبار می‌کند.

دستگاه قضایی بدون هیچ ملاحظه سیاسی و جناحی به تمامی پرونده‌های مفاسد اقتصادی رسیدگی کند

قدس آنلاین: اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی با آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه دیدار و گفت و گو کردند. در این نشست 3 ساعته، بیش از 50 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوعات مختلف مباحثی را با رئیس قوه قضائیه در میان گذاشتند.

مصطفی کواکبیان رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس در این دیدار با تشکر از اقدامات فسادستیز قوه قضائیه در برخورد با پرونده های فساد اقتصادی، گفت: امیدوارم مبارزه با فساد و مفسدان اقتصادی بدون هیچ ملاحظه سیاسی و جناحی تداوم یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه قاضی صد در صد باید رویکرد عادلانه داشته باشد، افزود: اقدام قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی اقدامی امیدبخش و بر اساس خواست عمومی مردم است و نباید آن را محدود به رسیدگی به پرونده های یک جریان سیاسی کرد که اصل مبارزه را بی اعتبار می کند.

وی ادامه داد: خواست ملت این است که قوه قضائیه بدون هیچ ملاحظه ای همانگونه که به پرونده برادر رئیس جمهور می پردازد، به پرونده املاک نجومی شهرداری تهران، 947 میلیون دلار دریافتی صداوسیما، پرونده خرید سهام خارجی 2.7 میلیادر دلاری رئیس جمهوری سابق، پرونده کرسنت، پرونده بابک زنجانی و پرونده بازداشت های متهمان به ترور دانشمندان هسته ای نیز بدون هیچ ملاحظه ای رسیدگی کند.

کواکبیان در خصوص تصمیم سران قوا در خصوص افزایش نرخ بنزین، گفت: در راستای اطاعت از رهنمودهای رهبری هر 3 فراکسیون اصلی مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح 2 یا 3 فوریتی در این خصوص، خودداری کرده اما این گلایه برای مجلس شورای اسلامی ماند که نباید تصمیمات خارج از قاعده و غیرکارشناسی  بدون مشورت با مجلس اتخاذ می شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم ادامه داد: از رئیس مجلس شورای اسلامی خواستیم تا تعطیلی هفته آینده جلسات مجلس لغود شود و طی جلسات متعددی با حضور سران قوا، ابعاد این تصمیم مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

وی افزود: هرچه نظام دیدگاه های مردم را در تصمیم گیری ها بیشتر دخیل کند و آنها را در تصمیمات کلان مشارکت دهد از پشتوانه اجرایی بیشتر و بالاتری بهره مند خواهد شد و نباید جامعه را با تصمیمات آنی دچار شوک کرد و به سرمایه اعتماد عمومی ضربه وارد کرد.

کواکبیان از رئیس قوه قضائیه خواست تا برای نشست با مجامع و فراکسیون ها و کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی فرصت بیشتری اختصاص دهد تا در جریان مشکلات و مطالبات واقعی مردم قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین از کم کاری در حوزه دیپلماسی و روابط بین المللی در زمینه حقوق بشر قوه قضائیه انتقاد کرد و گفت: چرا باید بی جهت هر ساله علیه حقوق بشر ما قطعنامه صادر شود.

وی افزود: قوه قضائیه باید با بهره گیری از ظرفیت نهادهای مدنی و احزاب جمهوری اسلامی حضور جدی تر و محکم تری در مجامع بین المللی داشته باشد.

به گزارش خانه ملت، شایان ذکر است در این نشست که معاونان رئیس قوه قضائیه حضور داشتند، مقدر شد در آینده نزدیک جمعی از نمایندگان مجلس از برخی زندان ها بازدید کنند./

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.