رئیس انجمن چشم پزشکی ایران در مشهد گفت: از لحاظ بهره‌مندی علم ، تجربه کاری پزشکان و کیفیت خدمات درمانی کشور در سطح بالایی قرار دارد ، این در حالی است که هزینه‌های درمان کشور ما بسیار پایین است.

کیفیت خدمات درمانی چشم پزشکی ایران بالاترین سطح و پایین‌ترین هزینه را دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمود جباروند ظهر امروز در بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی ایران که در مجتمع سپید برگزار شد، اظهار کرد: چشم پزشکی در کشور ما از نظر علمی سطحی بالایی دارد و از کشورهای دیگر کم نداریم و از لحاظ تجهیزات و تکنولوژی جزو بهترین کشورهای دنیا هستیم.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: از لحاظ بهره‌مندی علم و تجربه کاری پزشکان ایرانی در سطح بالایی هستند، کیفیت خدمات درمانی در کشور بالا است و از لحاظ هزینه‌های درمان کشور ما پایین‌ترین هزینه‌ها را دارد که این امر به واسطه همکاری مسؤولان و ایثار و عشق پزشکان به مردم است.

وی با اشاره به اینکه به کالاهای مصرفی ارز دولتی تعلق می‌گیرد، بیان کرد: به عنوان مثال برای لنزهای داخلی چشم کیفیت و برندهای خوبی داریم که قیمت‌هایش کنترل شده است و در حال حاضر ارز دولتی تعلق می‌گیرد و استمرار دارد.

جباروند یادآور شد: در تهیه تجهیزات پزشکی ارز دولتی به نیمایی تبدیل می‌شود اما به دلیل بالا رفتن قیمت‌ها در تجهیز مراکز خصوصی و دولتی با مشکلاتی مواجه هستیم، امیدواریم وزارت بهداشت و درمان کمکی برای تخصیص ارز دولتی انجام دهند تا برای تجهیزات پزشکی بتوانیم از تعرفه‌های دولتی استفاده کنیم و مردم بتوانند از تجهیزات پیشرفته پزشکی بهره‌مند شوند.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران با بیان اینکه کشور ما با یک تحریم عمومی مواجه هست، عنوان کرد: همگی وظیفه داریم با یکدیگر کمک کنیم تا از این گردانه خارج شویم، آمار عمل‌های جراحی در کشور ما بالا است و برخی عمل ما پیشرفته‌تر و تجربه بیشتری داریم.

وی افزود: سالانه ۸۰۰ هزار عمل کاتاراکت یا آب مروارید و یک میلیون عمل عیوب انکساری یا اصلاح انحنای قرنیه در کشور انجام می‌شود.

جباروند با تاکید بر این مطلب که پایین بودن قیمت‌های پایین خدمات چشم پزشکی نسبت به کشورهای دیگر پایین‌تر است، ابراز کرد: ایرانیان مقیم خارج از کشور به دلیل همین پایین بودن هزینه خدمات و اطمینان از کیفیت عمل‌های جراحی و پزشکان برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران تصریح کرد: خوشبختانه در ایران هیچ محدودیتی برای درمان بیماران نداریم و تنها به دلیل کمبود بودجه در حوزه‌های تحقیقاتی ضعف داریم اما در تأمین نیروی انسانی، تجهیزات پزشکی و امکانات عمرانی سطح مطلوبی داریم. در مشهد سالانه ۵ هزار عمل جراحی آب مروارید انجام می‌شود.

بیست و نهمین کنگره سالانه در مشهد برگزار می‌شود

مسؤول برنامه‌ریزی گروه فوق تخصصی استرابیسم نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه ساله کنگره سراسری به مرکزیت تهران برگزار می‌شد، اما با ابتکار انجمن چشم پزشکی، بیست و نهمین کنگره سالانه در مشهد برگزار می‌شود، همکاران ما از نقاط مختلف کشور در این کنگره شرکت کرده اند و امیدواریم این کار در سایر شهرهای کشور نیز اجرا شود.

علی اکبر صابر مقدم خاطرنشان کرد: باوجود شرایط موجود استقبال خوبی از این کنگره شده است و مهمان‌های ما از کشورهای آمریکایی، اروپایی و کشورهای همسایه شرکت کرده‌اند و امیدواریم کنگره خوبی داشته باشیم.

وی در اشاره به هدف از برگزاری این کنگره بیان کرد: همانند سال‌های گذشته، بررسی موارد خاص بیماری را هم در برنامه‌ریزی خواهیم‌داشت، برای ارتقای کیفیت سمپوزیوم‌ها نیز با دبیران هر کارگاه در سمپوزیوم صحبت کرده‌ایم تا سخنرانی‌ها کمتر به شکل درس بوده و عمدتا به شکل طرح مشکلات و موارد بیماری‌ها باشد تا دوستان حاضر در جلسه نهایت استفاده را از مباحث و موارد مطرح شده ببرند.

عضو هیأت علمی چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این کنگره عمل‌های زنده را نیز داریم تا زمینه تبادل علمی فراهم شود، عنوان کرد: عمده محور ما متخصصان و فوق تخصصان چشم پزشکی هستند که به همراه دانشجویان، پرستاران و دستیاران در کنگره حضور دارند و برنامه ویژه‌ای برای آنان تدارک دیده‌ایم.

صابر مقدم افزود: خوشبختانه با وجود سختی‌ها از لحاظ علمی از دنیا عقب نیستم و چیزی کم نداریم به حدی که کشورهای همسایه را هم پوشش می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از دستگاه و تجهیزات چشم پزشکی ما وارداتی است، ابراز کرد: با وجود تمام مشکلات خوشبختانه مجهزترین تجهیزات چشم پزشکی را در کشور و مشهد داریم.

مسؤول برنامه‌ریزی گروه فوق تخصصی استرابیسم با بیان اینکه آب مروارید شایع‌ترین بیماری چشم است که در اثر کهولت سن پدید می‌آید، بیان کرد: در مشهد سالانه ۵ هزار عمل جراحی آب مروارید انجام می‌شود.

صابر مقدم ادامه داد: بیمارستان خاتم الانبیا قطب کشور در چشم پزشکی است و بیمارستان فارابی هم از نظر تعداد عمل و آموزش رزیدنت رتبه دوم را در کشور دارد.

۱۰ عمل زنده در بیمارستان بینا و توس به صورت آنلاین انجام می‌شود

مسؤول اجرایی کنگره چشم پزشکان مشهد نیز در جمع خبرنگاران گفت: کارگروه اجرایی مشهد از چند ماه پیش، کارهماهنگی برای برگزاری هر چه بهتر کنگره را آغاز کرده و به عنوان بازوی اجرایی انجمن چشم پزشکی ایران، توانسته درخدمت همکاران و جامعه چشم پزشکی کشور باشد.

مرتضی مرتضوی فرد متذکر شد: البته برگزاری کنگره خارج از پایتخت چالش‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد ولی مطمئن هستیم در کنار این سختی‌ها فواید زیادی به همراه دارد و مشهد الگویی برای دیگر شهرهای کشورمان به منظور برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های علمی می‌شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استقبال چشم پزشکان کشورمان برای حضور در کنگره بیست و نهم خیلی خوب بوده است و امیدواریم این کنگره دستاوردهای علمی ارزشمندی برای همکاران و هموطنان در بر داشته باشد.

مسؤول اجرایی کنگره چشم پزشکان مشهد یادآور شد: برای پخش آنلاین عمل‌های زنده پوشش دیتای لازم را تعبیه دیده‌ایم و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم و آخرین عمل‌های جراحی با جدیدترین متدهای علمی به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ این کنگره از ۲۸ آبان ماه آغاز شده است و تا جمعه یک آذره ما ادامه دارد و ۱۰ عمل زنده در بیمارستان بینا و توس انجام می شود که به صورت آنلاین پخش می شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.