قدس آنلاین- افزایش قیمت بنزین موجب شد تا برخی افرادی که به این طرح انتقاد و یا اعتراض داشتند به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را بیان کنند اما با وقایعی که همراه با آشوب و اغتشاش و تخریب همراه شد دیگر نمی‌توان نام اعتراض بر آن گذاشت و حوادث اخیر نشان می‌دهد که برخی سعی داشتند تا از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

آتش جهل در خیابان ها خاموش شد/اشرار به اسم مردم به جنگ با مردم رفتند

قدس آنلاین-گروه استان ها: حوادثی مانند به سرقت بردن محتویات فروشگاه رفاه و مواد غذایی در البرز؛ خالی کردن محتویات خودپردازها در خوزستان؛ به سرقت بردن اجناس کسبه و آتش زدن کتابخانه‌ها و حمله به بقعات متبرکه و سوزاندن قرآن‌ها در حوزه‌های علمیه نشان داد که دیگر اعتراض جایگاهی نداشته و به قول مسئولان صف دشمنان با مردم را باید جدا کرد.

با حاکم شدن آرامش در بسیاری از شهرهای کشور و بازگشت امنیت طی ۲۴ ساعت گذشته آتش جهل نیز در کف خیابان ها اطفاء شد اما آنچه که برجای‌مانده است خود گواه این است که دشمن همواره مترصد چنین ناآرامی‌هایی است تا ضمن بر هم زدن نظم عمومی اعتراضات را به اغتشاش و تخریب سوق دهد.

دشمنان این خاک و بوم که ظاهراً از قبل در انتظار چنین واقعه‌ای بودند سعی کردند تا در کمترین زمان ممکن اعتراض‌های مسالمت‌آمیز را به خاک و خون کشیده و رعب و وحشت را بر کشور حاکم کنند.   

سلاخی یا اعتراض

با حضور دریکی از همین بیمارستان‌های تهران و ملاقات با سروان جلیل ۳۴ ساله که تمام بدنش از هر طرف با چاقو و میله‌گرد سوراخ شده است و عمق کینه و چاقوی اغتشاش‌گران تا ریه‌هایش نیز رسیده است می‌توان به‌خوبی دریافت که ظاهراً اعتراضی در کار نبوده است زیرا بنا بر گفته همراهان و همسرش برای رساندن صدای اعتراض با میله‌گرد و چاقو یک نفر را سلاخی نمی‌کنند!

جنگ با مردم

نحوه درگیری‌ها نشان می‌دهد که ظاهراً معترضان با تمام اقشار و مردم سر جنگ داشتند زیرا تخریب بیش از ۴۵ خودروی اورژانس در تهران که در حال حاضر نه شیشه‌ای و نه چراغ گردانی برای آن‌ها مانده است  نشان می‌دهد که اغتشاش بر اعتراض غلبه داشته است.

ازآنجاکه خودروهای امدادی حتی در جبهه‌های نبرد و جنگ نیز مصونیت داشته و تعرضی به آن‌ها صورت نمی‌گیرد اما در اغتشاشات اخیر از تعرض آشوبگران در امان نماند و بنا بر گفته رئیس مرکز اورژانس تهران تعداد ۴۵ دستگاه آمبولانس اورژانس تهران در حین مأموریت خسارت دید و همچنین ۱۵ تکنسین اورژانس نیز در این حوادث دچار مصدومیت شدند.

آشوب گران بنا بر گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران حتی از خودروهای آتش‌نشانی که برای اطفای حریق اموال عمومی و خانه‌های مردم به صحنه آمده بودند نگذشتند و با سنگ و چوب به تخریب خودروها پرداخته و در اجازه نمی‌دادند که آن‌ها به وظایفشان برای خاموش کردن آتش اقدام کنند.

جهل فرهنگی

هنوز از هفته کتاب و کتاب‌خوانی خارج نشدیم که خبر آتش زدن کتابخانه شهریار در استان تهران دل بسیاری از مردم را به درد آورده است.

بنا بر گفته یکی از شهروندان ساکن شهریار که خود نسبت به نحوه عقده‌گشایی معترضان اعتراض دارد به ما می‌گوید: آتش زدن کتابخانه اعتراض به چیست و این خودسوزی فرهنگی چه معنایی دارد؟

علی نظری می‌گوید: آتش زدن کتابخانه‌ای که هزار نفر دانش‌آموز و دانشجو از آن استفاده می‌کردند و محلی برای درس خواندن و اوقات فراغت بچه‌ها بود چه دردی را درمان می‌کند و به‌غیراز این‌که نشانه جهل  و دشمنی برخی افراد است نشانه چیست؟

گفتنی است بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،عناصر آشوبگر با آتش زدن کتابخانه تفکر شهرستان شهریار استان تهران حدود ۱۳ هزار جلد کتاب را از بین بردند و افزون بر دو میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشتند که نمی‌توان مرهمی بر دل اهالی فرهنگ گذاشت!

آتش کشیدن قرآن 

آتش کشیدن اموال عمومی، کتاب و حتی قرآن به‌خوبی حکایت از این دارد که برای اشرار دین و قرآن و مردم معنایی نداشته و تنها اهداف دشمن را دنبال می‌کنند.

حمله اشرار در کازرون به یک حوزه علمیه و آتش زدن ۳ خودرو و ۶ موتورسیکلت  و تعداد بسیاری از کتاب‌ها و قرآن‌های موجود خود گواه این ادعاست.

انسداد راه‌ها

در خوزستان  آتش‌زدن و غارت حدود ۱۰ پمپ‌بنزین در رامهرمز؛ بهبهان و ماهشهر حال باعث کاهش‌ جایگاه‌های عرضه بنزین شده است.

هنوز از هفته کتاب و کتاب‌خوانی خارج نشدیم که خبر آتش زدن کتابخانه شهریار در استان تهران دل بسیاری از مردم را به درد آورده استبنا بر مشاهدات خبرنگار ما برخی جایگاه داران نیز به دلیل تهدید و ترس از آشوب‌طلبانی که پمپ‌بنزین‌های مجاور را آتش زده اند سوخت عرضه نمی‌کنند و بهتر دیدند تا با تعطیلی جایگاه های سوخت خود را از گزند اشرار دور نگاه دارند.

بنا بر گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ تجمع اغتشاش‌گران در برخی جاده‌های خوزستان مانند کوت عبدالله، امیدیه و ماهشهر طی دو روز گذشته موجب انسداد مقطعی مسیرها  و عدم تردد خودروهای حامل سوخت شد که خوشبختانه با حضور نیروهای امنیتی این مشکل حل و راه برای تردد مردم باز شد.

افزایش مشکلات مردم

راضیه رضایی یکی از مدیران مدرسه استثنایی در کرج که قرار بوده تا دانش آموزان خود را به مراسمی به مناسبت جشن کتاب ببرد و حال از این مراسم بازماندهاست می‌گوید: اشرار راه را بر روی مردم بسته بودند و آن‌ها را مجبور می‌کردند که خودروی خود را خاموش کنند.

وی که به  دلیل آتش زدن بانک مجاور آپارتمان خود شبی سخت را گذرانده و به قول خودش فرزندانش با ترس ئ لرز شب را به صبح رساندند بیان می‌کند: خسارت‌های به بار آمده را شاید با پول بتوان جبران کرد اما این‌همه وحشی‌گری و خشونت که جان و مال مردم را به خطر انداخت چگونه آثار روانی آن را بر روان این بچه‌ها می‌توان پاک کرد؟

ایجاد صف برای سوخت‌گیری

به گزارش خبرنگار ما در البرز   طی ۲ روز گذشته حدود ۱۱ جایگاه عرضه بنزین  توسط آشوبگران در شهرهای فردیس و کرج تخریب شد و لذا به خاطر مسائل امنیتی و پیشگیری از آتش‌سوزی بیشتر تعدادی از جایگاه‌های عرضه سوخت تعطیل شد.

اگرچه به گفته مقامات مسئول، در استان البرز کمبود بنزین وجود ندارد اما به خاطر تعطیلی برخی جایگاه‌ها در جلوی جایگاه‌های دیگر صف‌های طولانی شکل‌گرفته است.

محرومیت مردم از خدمات عمومی

بسیاری از اعتراض‌ها که مثلاً برای دفاع از حقوق مردم بوده است حال به شکل ناپسندی مردم را از خدمات عمومی در اصفهان محروم کرده است.

در استان اصفهان نیز که در شهرهای  نجف‌آباد و یزدانشهر با رخدادهای مشابه ای در ارتباط با اعتراض به افزایش قیمت بنزین روبرو بود اماکن عمومی این دو شهر ازجمله یک پمپ‌بنزین و ۲ بانک در یزدانشهر و سه بانک در نجف‌آباد و همچنین تعدادی از واحدهای تجاری خسارت زیادی دیدند.

گروگان‌گیری نیروهای خدمت رسان

محسن شاه نظری یکی از شهروندان اصفهانی با اشاره به اینکه بسیاری از اتوبوس‌ها در این شهر به آتش کشیده شده و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شکسته شده است ابراز می‌کند: حتم یقین مشخص است که این افراد به‌اصطلاح معترض در این شهر و کشور زندگی نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ آشوبگران در اصفهان به هیچ شخصی رحم نکرده و علاوه بر اینکه حوزه علمیه زینبیه اصفهان را به آتش کشیدند حتی تعدادی کارگران خدمات شهری که مشغول پاک‌سازی خیابان‌ها بودند نیز موردحمله قراردادند.

گفتنی است در اصفهان اشرار حتی به خودروی آتش‌نشانی هم رحم نکرده و آن را به آتش کشیدند و نیروهای خدمت رسان را برای ساعاتی به گروگان گرفتند.

جلوگیری از فعالیت آتش‌نشانی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در همین رابطه اذعان کرد: متأسفانه طی روزهای گذشته مواردی آتش‌سوزی داشتیم که مربوط به اغتشاشات نبود ولی اشرار امکان امدادرسانی به شهروندان را سلب کرده و اجازه تردد خودروهای آتش‌نشانی را نمی‌دادند.

بنا بر گفته برخی شاهدان در اصفهان عده‌ای اراذل‌واوباش که حال عادی نداشته اقدام به بستن اتوبان شهید خرازی اصفهان کردند و در دیگر نقاط شهر به دلیل بستن خیابان برخی از خودروهای امدادی و آمبولانس‌های حامل بیمار را دچار توقف طولان کردند.

آشوبگران همچنین به مرکز مخابرات خاتم‌الانبیا(ص) اصفهان حمله کردند و موجب شدند تلفن‌های  ثابت و سیار ملک شهر قطع شود؛ در این محدوده چند شعبه بانک و تأسیسات عمومی آتش زده شد.

۳۰۰ میلیارد تومان خسارت

بنا بر اظهارات شهردار اصفهان افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان در نارآمی‌هایی اخیر به زیرساخت‌های شهری، معابر و تأسیسات شهری این کلان‌شهر آسیب‌های جدی واردشده است.

قدرت الله نوروزی در این رابطه اظهار می‌کند: با توجه به تحریم‌ها جایگزینی و تعمیر بسیاری از خسارت‌های وارده به شهر دشوار و در مواردی غیرممکن است.

وی بابیان اینکه  حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس شهر به‌صورت کامل در آتش سوخت و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و بسیاری از علائم نصب‌شده در شهر و بسیاری از تابلوهای شهری به‌شدت آسیب دیدند اظهار می‌کند: همچنین بخشی از فضای سبز و تعدادی از درختان سبز شهر سوخته و آسیب دیدند.

وی با اشاره به اینکه مترو هرروز ۱۰۰ هزار نفر را جابه‌جا می‌کرد، تصریح کرد: اما اکنون به دلیل تخریب‌ها تعطیل‌شده است.

وی می‌گوید: آشوب گران حتی به نیروهای امدادرسان رحم نکرده و ۵۰ نفر از آتش‌نشانان این شهر در ناآرامی‌های اخیر آسیب دیدند.

حضور مردم درصحنه

حال با دستگیری بسیاری از عوامل اغتشاش و بازگشت آرامش به بسیاری از شهرها مردم زنجان ، خمین، شهرکرد، ایلام و سایر شهرها در اقدامی خودجوش و با حضور پرشور و گسترده خود در راهپیمایی؛ اقدامات آشوبگرانه اشرار و بدخواهان نظام را محکوم کردند و درحرکتی مردمی بار دیگر به ارزش‌های انقلاب لبیک گفتند.

گروه‌های مردمی هم‌چنین در شهرهای مختلف با انتشار بیانیه‌هایی جداگانه اعمال وحشیانه و ضدانقلابی را محکوم کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.