دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: از مجموع چهار هزار روستای استان ، ۹۶ درصد روستاها دارای معین اقتصادی هستند.

۹۶ درصد روستاهای خراسان رضوی دارای معین اقتصادی هستند

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر لبافی اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته، تاکنون ۱۰۰ معین اقتصادی در روستاهای خراسان رضوی تعیین شده اند و در صورتی که تمام تفاهمنامه ها امضا شود بیش از ۵۰۰ روستای این استان داری معین اقتصادی می شوند.

وی ادامه داد: برای هر یک از این روستاها کارت اهداف نیز تهیه شده است که در قالب آن، وضعیت سابق، طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی و روند رشد و توسعه اقتصادی روستا به صورت مشخص تعیین و ثبت می‌شود.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: آمار شرکتهایی که قرار است از این به بعد معین اقتصادی شوند حدود ۴۰۰ شرکت و دستگاه است که این امر زمینه توسعه و رشد بیش از پیش مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را فراهم می کند.

لبافی افزود: طرح مثلت توسعه اقتصادی، فرهنگی مد نظر استاندار خراسان رضوی، در گذشته در قلعه گنج استان کرمان اجرا  شده بود که نتیجه آن کاهش نرخ بیکاری در این استان بود و بی شک با اجرای این طرح در خراسان رضوی، شاهد بهبود فضای کسب و کار و کاهش نرخ بیکاری در این استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رویکرد ما جلب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذارای مناسب و اصولی در خراسان رضوی است ادامه داد: بی شک از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می شود.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه پیشبرد طرح مثلث اقتصادی و دستیابی به اهداف مورد نظر برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: در حال حاضر سامانه ای در خراسان رضوی طراحی شده است تا اقشار مختلف مردم بتوانند اقدام های معین های اقتصادی را رصد کنند.

لبافی افزود: موفقیت در طرح مثلت توسعه اقتصادی، فرهنگی، وابسته به اقدام های معین اقتصادی است و باتوجه به شناخت سرمایه گذاران بومی از ظرفیت های موجود در هر منطقه، بی شک این طرح با موفقیت های زیادی همراه خواهد بود.

بر اساس مدل مثلث توسعه اقتصادی که همزمان با آغاز فعالیت علیرضا رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی آغاز شد معین‌های اقتصاد مقاومتی ارائه آموزش‌های حوزه کسب و کار، تسهیل امر سرمایه گذاری و توانمندسازی مردم در مناطق شهری و روستایی و توسعه اقتصادی منطقه را عهده دار می‌شوند.
بر اساس مدل توسعه اقتصادی ابتکاری استاندار خراسان رضوی معین‌های اقتصاد مقاومتی وظیفه شناسایی ظرفیت‌های مناطق زیر پوشش، ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغال‌زایی را برعهده دارند.

بر اساس این طرح استان خراسان رضوی به ۱۲ منطقه تقسیم شده تا با تعیین معین اقتصادی و جذب سرمایه برای هریک از این مناطق رونق و آبادانی در منطقه افزایش یابد که شهرستانهای مه ولات، تربت حیدریه و زاوه در منطقه نهم از مناطق ۱۲ گانه استان خراسان رضوی قرار گرفته اند.

طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی دارای سه ضلع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان هستند که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در این مثلث قرار گرفته اند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.  

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.