استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به پیشینه تاریخی روابط ایران و افغانستان، از گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی بین خراسان رضوی و استان‌های افغانستان استقبال می‌کنیم.

استقبال از گسترش روابط خراسان رضوی با استان‌های افغانستان

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی در دیدار مشاور رئیس جمهور افغانستان که در محل دفتر استاندار خراسان رضوی  انجام گرفت، اظهار کرد: با توجه به پیشینه تاریخی خوب ایران و افغانستان علاقمندیم ارتباطات استان خراسان رضوی و کشور افغانستان گسترش یابد چون گسترش روابط منافع مشترکی را در پی دارد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همان‌طور که در دیدارهای قبلی با مقامات افغانستانی گفت شد، برای همکاری در زمینه‌های پتروشیمی و احداث شهرک صنعتی ـ تجاری مشترک در مرز دوغارون به‌صورت عملیاتی آمادگی لازم را داریم.

وی با بیان اینکه در مجموعه مدیریت استان، آمادگی تأمین سوخت افغانستان از مسیر لوله وجود دارد، افزود: در صورت تأمین شرایط قانونی لازم در افغانستان از طرف ما آمادگی آغاز عملیات اجرایی پروژه وجود دارد.

رزم‌حسینی با تأکید بر اینکه در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی مشهد رتبه اول کشور را در اختیار دارد، گفت: آمادگی داریم در مرز دوغارون یا تایباد زمین در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهیم تا یک بیمارستان مشترک برای استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت ساخته شود.

مشاور رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار گفت: فاصله ایجاد شده بین دو کشور ایران و افغانستان را به‌راحتی می‌توان کنار زد و از آن به نفع اقتصاد دو کشور استفاده کرد، البته مشکلاتی سر راه وجود دارد که قابل رفع است.

سیروس علاف با اشاره به لزوم گسترش روابط تجاری بین دو کشور ایران و افغانستان، بیان کرد: ضرورت دارد تجار دو کشور از فرصت‌های موجود بهره‌برداری‌های لازم را انجام دهند، از این طریق منافع دو دولت مذکور هم تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایران به‌دلیل اشتراکات زیاد با افغانستان می‌تواند در استفاده از فرصت‌های موجود در این کشور نقش پررنگ‌تری داشته باشد و ما برای گسترش ارتباطات آمادگی داریم.

گفتنی است؛ در این دیدار مقرر شد ظرف چهار هفته آینده هیأت افغانی طرح و نظر پیشنهادی خود در خصوص طرح انتقال سوخت از طریق لوله به خاک افغانستان را به معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.