۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 679143

گیلان- مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸۰ دستگاه و ۲۸۰ تخت دیالیز در گیلان داریم، گفت: گیلان ۱۲۷۰ بیمار دیالیزی دارد.

گیلان ۱۲۷۰ بیمار دیالیزی دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از انجمن حمایت از بیماران کلیوی ،رضوان پناه ، با بیان اینکه استان گیلان ۱۲۷۰ بیمار دیالیزی دارد، اظهار کرد: در مجموع ۳۳۰۰ بیمار دیالیزی و پیوندی در گیلان هستند.

وی با اشاره به سیر صعودی بیماران دیالیزی با توجه به جمعیت گیلان، متذکر شد: پوشش بیماران دیالیزی هزینه بالایی برای دولت به همراه دارد و هر بیمار دیالیزی بعد از جلسه دیالیز توسط پزشک معالج به انجمن حمایت از بیماران کلیوی معرفی و برای او پرونده تشکیل و کارت دیالیز صادر می شود.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان با بیان اینکه انجمن مذکور نیازمندترین قشر بیماران دیالیزی از جمله افراد بهزیستی و کمیته امداد را تحت پوشش قرار می دهد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ بیمار دیالیزی در سطح استان از طریق این انجمن دیالیز می شوند.

رضوان پناه با اشاره به دیالیز سه بار در هفته بیماران کلیوی، عنوان کرد: هر جلسه دیالیز چهار ساعت طول می کشد و ۴۰۰ هزار تومان برای دولت هزینه ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه بیماران کلیوی دارای کارت دیالیز حتی یک ریال هم هزینه جلسات دیالیز را پرداخت نمی کنند، یادآور شد: در حال حاضر ۲۸۰ دستگاه و ۲۸۰ تخت دیالیز در گیلان داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.