مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: اصل مشارکت‌های مردمی، آموزه‌های دینی و اسلامی است که توسط امام راحل و مقام معظم رهبری تبیین شده است.

مشارکت در تشکل‌های مردم نهاد، براساس نگاه دینی است/ برگزاری انتخابات نمایندگان سمن‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سید حمید موسوی پیش از ظهر امروز در اولین دوره انتخابات تعیین نمایندگان سمن‌های خراسان رضوی  در شورای توسعه و حمایت تشکل‌های  استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت مردم یکی از اصول اساسی نظام جمهوری اسلامی است که در این ۴۰ سال هیچگاه کمرنگ و کم اهمیت نشده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه انقلاب ما چون اسلامی است پایه‌های مشارکت مردمی را نمی‌توانیم بر مبنای تفکرات غربی بگذاریم، افزود: اصل مشارکت‌های مردمی، آموزه‌های دینی و اسلامی است که توسط امام راحل و مقام معظم رهبری تبیین شده است.

وی با اشاره به اینکه نوع و میزان مشارکت در ایران با کشورهای دیگر صد در صد متفاوت است، اظهار کرد: در اینجا ما انتخاب مستقیم مردم را داریم اما حتی در آمریکا این احزاب هستند که انتخاب می‌کنند.

موسوی با تاکید بر اینکه مردم در نظام جمهوری اسلامی، ملاک و اصل هستند، خاطرنشان کرد: این جای خوشحالی دارد که همه از دولتمردان تا متفکران و مردم عوام در کوچه و بازار، اعتقاد دارند با مشارکت مردم و همکاری با دولت است که این نظام پیشرفت می‌کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی افزود: حضور و مشارکت مردم طبق قانون اساسی باید تسهیل شود و بر همین اساس قوانینی وضع شده و ساختارهایی ایجاد شده است که این زمینه مشارکت را تسهیل کند.

وی در شرح تفاوت بین سازمان‌های مردم نهاد در ایران با دیگر نقاط دنیا، یادآور شد: واقعا جنس سازمان‌های مردم نهاد ما با دیگر کشورها متفاوت است چراکه یک نگاه مترقی انقلابی بر آنها حاکم است از طرفی دیگر اهداف NGO ها در کشورهای دیگر خرد است، نقطه اوج و هدف آنها خرد و کوچک است اما در تشکل‌های مردم نهاد ما افراد براساس یک نگاه دینی مشارکت دارند.

موسوی تاکید کرد: دولت و سازمان‌های مردم نهاد باید برای ارتقای شرایط در کنار هم قرار بگیرند نه در مقابل هم و دولت باید این سازمان‌ها را تقویت کند تا برای تحقق آرمان‌های الهی گام بردارند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه امروز این انتخابات برگزار می‌شود تا از بین تشکل‌ها نمایندگانی از سلایق مختلف انتخاب شوند تا بعد از این ارتباط ما با یکدیگر تسهیل شود و بتوانیم با همفکری و مشورت یکدیگر به جامعه خدمت کنیم، متذکر شد: هیچ هدف سیاسی در ساختار این تشکل‌های مردم نهاد تعریف نشده و ما هم اعتقادی به این موضوع نداریم بلکه هدف تحقق آرمان‌های انقلاب و ارتقای وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

در ادامه این مراسم عباس آرانیان، الیاس تقدیسی زاده، سید سعید سیدزادگان حلاج، مجید طهوریان عسکری، سید ابوالفضل عبادی راد و بهرام فروزنده فر ۶ فردی بودند که برای این انتخابات نامزد شدند اما تقدیسی زاده و سیدزادگان حلاج از این انتخابات انصراف دادند.

پس از رأی گیری و با تایید هیأت اجرایی و نظارت، آرانیان با ۳۳ رأی و طهوریان عسکری با ۲۳ رأی به عنوان نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد خراسان رضوی در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد خراسان رضوی انتخاب شدند.

گفتنی است؛ فروزنده فر با ۱۳ رأی و عبادی راد با پنج رأی به عنوان اعضای علی البدل در این شورا انتخاب شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.