مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: امسال برای پنجمین سال متوالی، مجوز شکار چهارپا در این استان صادر نشده و هرگونه تصمیم‌گیری در این زمینه بستگی به ظرفیت زیستی گونه‌ها در مناطق تحت حفاظت دارد.

مجوز شکار برای پنجمین سال متوالی در استان خراسان رضوی صادر نشد

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی اظهار داشت: طی ماه‌های آبان و آذر امسال، برنامه سرشماری وحوش در مناطق تحت حفاظت این استان با هدف ظرفیت‌سنجی و تعیین توان اکولوژیکی مناطق انجام می‌شود.

وی   افزود: بنابراین هنوز نمی‌توان گفت احتمال صدور پروانه شکار چهارپا در خراسان رضوی وجود دارد یا خیر زیرا ظرفیت مناطق در این زمینه تعیین‌کننده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در این رابطه نشستی مشترک با فعالان محیط زیست، طرفداران حقوق حیوانات و نمایندگان سازمانهای مردم‌نهاد برگزار و پس از آن برای صدور پروانه شکار چهارپا و پرنده تصمیم‌گیری می‌شود.

همتی در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته به صورت محدود پروانه شکار پرنده در این استان صادر شد، اما برای امسال هنوز تصمیمی گرفته نشده است.
وی در رابطه با صدور پروانه شکار برای اتباع خارجی نیز با تاکید بر این که این اقدام فقط از طریق سازمان مرکزی حفاظت محیط زیست در تهران صورت می‌گیرد، گفت: اگر قرار باشد پروانه شکار چهارپا برای شکارچیان اتباع خارجی در مناطق تحت حفاظت خراسان رضوی صادر شود، صرفا شکار در زیستگاه‌هایی که ظرفیت‌های قابل توجه گونه‌های جانوری و همچنین گونه‌های دارای سن زیاد دارند، صادر می‌شود.
منبع: تسنیم
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.