نماینده کره شمالی در مذاکرات با آمریکا ضمن قدردانی از سوئد به سبب میانجیگری میان دو طرف اعلام کرد دیگر لازم نیست استکهلم در این خصوص تلاش کند.

کره شمالی: دیگر به میانجیگری سوئد در مذاکره با آمریکا نیازی نیست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یکی از مقامات بلندپایه وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام کرد دیگر به میانجیگری سوئد در تبادلات دیپلماتیک میان کره شمالی و آمریکا نیازی نیست.

کیم میونگ گیل، نماینده کره شمالی در مذاکرات با آمریکا، به خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت: سوئد نباید مذاکرات را از دور هدایت کند. کره شمالی از سوئد برای میزبانی مذاکرات کاری میان کره شمالی و آمریکا در اوایل ماه اکتبر قدردانی می‌کند، اما حالا که کره شمالی و آمریکا مواضع خود را به خوبی می‌شناسند، دیگر لازم نیست برای برگزاری مذاکره بین دو کشور تلاش کند.

این مقام کره شمالی افزود اگر طرف سوئدی تلاش کند مذاکرات را خارج از صحنه هدایت کند، غیرمنطقی خواهد بود.

کیم روز پنجشنبه اعلام کرده بود استفان بیگون، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، از طریق کشوری سوم پیامی به پیونگ‌یانگ فرستاده و پیشنهاد از سرگیری مذاکرات هسته‌ای را از ماه دسامبر مطرح کرده است. این مذاکرات از ماه دسامبر متوقف شده بود. وی درباره کشور سوم توضیحی نداد.

کیم در بیانیه خود اعلام کرد مذاکره میان کره شمالی و آمریکا تا زمانی که آمریکا تصمیم شجاعانه‌ای در مورد پایان دادن به سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی اتخاذ نکند، امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.