۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 679191

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین بر افزایش قیمت ارز تاثیری نداشته است و بازار ارز کنترل شده است‌، بار دیگر از مردم خواست سرمایه خود را در این بازار بکار نگیرند زیرا ریسک بالایی دارد.

قیمت بنزین تاثیری بر نرخ  ارز ندارد/ بازار  ارز در کنترل است

قدس آنلاین: عبدالناصر همتی دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه  یکسری بررسی ها بر اساس برآوردها بر مبنای جدول داده ها و ستانده ها و تاثیرگذاری بنزین در بخش های دیگر  انجام دادیم بر اساس اعلام همکاران من اجرای این طرح به طور مستقیم حدود ۲ و نیم درصد و با احتساب تاثیر غیر مستقیم در کل حدود ۴ درصد در طول یک سال آینده در تورم تاثیر خواهد گذاشت، درباره تاثیر این تصمیم بر قیمت ارز گفت:افزایش قیمت بنزین بر افزایش قیمت ارز تاثیری نداشته است و بازار ارز کنترل شده است‌.

وی افزود با این حال و بار دیگر از مردم می‌خواهیم دارایی‌های خود را در این بازار به کار نگیرند چرا که ریسک بالایی دارد. 

وی تصریح کرد: بانک مرکزی بر بازار مسلط است و از نظر ذخایر اسکناسی و ارزی شرایط ما نسبت به قبل بهتر شده است. بنابراین خواهش می‌کنم اجازه دهند همین روال طبیعی را که در بازار ارز داریم و ثباتی که ایجاد شده ادامه پیدا کند و این روند کاهشی تورم که در ماه‌های گذشته داشتیم، در آینده نیز ادامه پیدا کند. با کمک مردم و تلاش‌های همکارانم در دیگر بخش‌های اقتصادی بتوانیم نتایج بهتری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
    0 0
    پراید ۵۵ میلیون تومان شد/قیمت خودرو در 29 آبان 98