نماینده تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی‌ها با نگاه واقع بینانه به برجام باید راهکارهای عمل به تعهدات برجامی خود و جبران خسارت ایران را بررسی و اجرایی کنند تا ایران را در برجام حفظ کنند.

اروپا باید خسارت ایران را جبران و تعهدات برجام را اجرا کند

به گزارش قدس آنلاین، جلیل رحیمی جهان‌آبادی  با اشاره به نشست آتی مقامات آلمان، فرانسه و انگلیس درباره گام چهارم ایران برای کاهش تعهدات برجام گفت: اروپایی‌ها در مدت زمانی که آمریکا از برجام خارج شد و ایران کاهش تعهدات برجام را در دستور کار خود قرار داد، هیچ اقدامی جهت جبران خسارات ما انجام ندادند زیرا توانایی مقابله با دولت آمریکا را ندارند.

فروپاشی برجام در سایه عدم اجرای تعهدات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در قِبال برجام

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نشست آتی مقامات اروپایی با موضوع گام چهارم کاهش تعهدات برجام با هدف ابراز نگرانی و همچنین بازگشت ایران به برجام و توقف کاهش تعهدات خواهد بود. حال آنکه ایران به تعهدات برجامی خود عمل کرده و آنچه موجب فروپاشی توافق هسته‌ای شده، عدم اجرای تعهدات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در قِبال برجام است.

وی افزود: اروپایی‌ها با نگاه واقع بینانه‌ نسبت به برجام و شرایط آن می‌توانند راهکارهای عمل به تعهدات را با وجود تحریم‌هایی آمریکا بررسی و اجرایی کنند تا ایران را در برجام حفظ کنند.

جبران خسارات ایران، تنها راه اروپایی‌ها برای حفظ برجام

رحیمی جهان‌آبادی معتقد است: ابراز نگرانی اروپایی‌ها به تنهایی حاصلی ندارد و اثر مثبتی هم در آینده برجام نخواهد داشت. جمهوری اسلامی کاهش تعهدات را گام به گام ادامه می‌دهد تا طرف مقابل را در شرایطی قرار دهد که منافع و ضررهای خروج ایران از برجام را بررسی کند تا از این طریق راهی برای جبران خسارات پیدا کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران با کاهش گام به گام تعهدات برجام به دنبال بستن راه دیپلماسی با اروپایی‌ها و خروج یکباره از برجام نیست اما به دنبال دادن فرصت به ۵+۱ است تا برجام را احیاء کنند اما تاکنون رفتار اروپایی‌ها تنها نقض برجام بوده است.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.