یزد - اولین باران پائیزی شامگاه چهارشنبه درشهر یزد شروع به باریدن کرد و کام کویر نشیان را تا حدودی سیراب کرد بارش اولین باران ،آبگرفتگی بیشتر خیابان ها و معابر را به همراه داشت که آبگرفتگی مشکلات بسیاری را برای شهروندان یزدی بوجود آورد.

آبگرفتگی خیابان ها و معابرسوغات اولین باران پائیزی در یزد

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین ، اولین بارش پائیزی شامگاه چهارشنبه در شهر یزد شروع به باریدن کرد و کام کویرنشیان را تا حدودی سیراب کرد و با بارش اولین باران علاوه برخوشحالی مردم و کشاورزان ،متاسفانه خیابان ها و کوچه های یزد از جمله معابر شهید باهنر، میدان امام حسین و بلوار شهید هشتی به دلیل شیب ناهمواردچار آبگرفتگی شد و مشکلات بسیاری را برای شهروندان و عابران پیاده بوجودآورد .  

متاسفانه درچند سال گذشته آبگرفتگی معابرو خیابانهای یزد همیشه برقرار بوده و تنها مسئولان شهری امادگی مقابله با این چالش را ندارند یزد کویری از آن استان های است که سرانه فضای سبز آن بسیار ناچیز بوده و بجای آن کارخانجات ، صنایع و وسایل نقلیه بی شماری در این شهر وجود دارد و آلودگی هوا در بسیاری از روزهای سال در این شهر مشهود است.

موضوع آبگرفتگی خیابانهای شهر یزد موضوع جدیدی نیست و همه ساله با بارش اولین باران در شهر این زخم کهنه سرباز می کند و متاسفانه مسئولان شهری با  برطرف کردن سرسری مشکل و پر کردن برخی از این چاله های شهری ، مشکل را به نوعی بر طرف کرده و فکری اساس برای حل موضوع بر نمی دارند.

یزد شهری است که ثبت جهانی شده و درتمام ایام سال میزبان گردشگران بی شماری است و متاسفانه بارش باران در برخی مناطق بافت تاریخی درسال گذشته ، باعث تخریب بخش هایی از این بافت شد و دیدن آثار تاریخی فرو ریخته توسط گردشگران زیبنده شهری که عنوان جهانی شدن را به همراه دارد نیست .

  ضعف زیرساختهای مدیریتی و کمبود اعتبار و امکانات در شهر یزد باعث شده بافت تاریخی و خود شهر تحمل بارش یک باران معمولی را هم نداشته باشد و به نوعی بارش باران یک تهدیدی بزرگ برای قسمتهای از این شهر کویری است یزد این کهن شهر قدیمی خشکسالی ۲۰ساله را به همراه خود ید ک می کشد و بارش باران آرزوی بسیاری از مردم و کشاوزران است و لی از سویی دیگر این بارش ها مشکلاتی را برای شهرایجاد می کند باران همیشه با خود  خیر و برکت وشادابی را به همراه دارد امیداست مسئولین شهری برای بر طرف کردن این مشکلات تلاش بیشتری داشته باشند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.