خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی گفت: سند توسعه صادرات استان باید تا یک هفته آینده باید تنظیم شود.

سند توسعه صادرات استان باید تنظیم شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست بررسی موانع و مشکلات صادرکنندگان استان اظهار داشت: در سند توسعه صادرات استان باید پتانسیل های این حوزه دیده شود تا بتوانیم به مرور آن را گسترش دهیم علاوه بر آن سنجیدن داشته های استان برای صادرات نیز باید انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه راهی جز صادرات برای رفع نداشته های کشور وجود ندارد، افزود:برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای رونق تولید باید بازاری برای عرضه کالاها فعال باشد زیرا صادرات دریچه بزرگی برای توسعه بیشتر تلقی می شود و این در حالیست که ما در این حوزه از سایر کشورها عقب بوده و هنوز اندرخم حل مشکلات داخلی خود هستیم.

شجاعی با گلایه از اینکه نباید در چنین جلسات مهمی سطح آن را با له کردن برخی افراد پایین آورد، تصریح کرد:باید یاد بگیریم که در انجام هر کاری نقصی است لذا نباید فرافکنی کرد بلکه حل مشکلات مردم در اولویت است و این را هم بدانیم که به تنهایی نمی توان بازار کشورهای دیگر را در دست گرفت.

وی با بیان اینکه باید دانش ما مدیران در چنین جلساتی با حضور شما تجار افزایش یابد، خاطرنشان کرد: تجار و بازرگان به معنای ریسک کردن در امور است در غیر این صورت نمی توان نام بازرگان گذاشت و استان هم نیاز به عملگرایی، کار و وحدت رویه دارد.

شجاعی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه باید در راستای سنجیدن نیازهای استان و به صورت مستمر رقم بخورد در این صورت حمایت خواهیم کرد ضمن آنکه گروهی را که مشتاق انجام کار و پیشبرد آن باشد را رها نخواهیم کرد.

وی در پایان سخنان مهلت ۴۸ ساعته برای تمدید کارت های بازرگانی که یکی از عمده مشکلات بازرگانان است داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.