خراسان شمالی- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت گفت: ۳۵ اثر استان به این مرحله از داوری راه یافته است.

۳۵ اثر صنایع دستی خراسان شمالی برای دریافت نشان ملی مرغوبیت داوری می شوند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، علی عابدی اظهار داشت: آخرین مرحله بازبینی و بررسی آثار منتخب در استان انجام شد که ۵ آذرماه در تهران داوری نهایی می شوند.

عابدی افزود: محصولات دریافتی صنایع‌دستی در این دوره از داوری‌ها بر اساس چهار معیار مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و دو پیش‌شرط احترام به ارزش‌های محیط‌زیست در به‌کارگیری مواد و تکنیک‌های تولید و مسئولیت اجتماعی بررسی شدند.

وی تصریح کرد: عمده آثار استان که برای پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت ارسال شده در رشته های چوب، حجاری روی سنگ، البسه محلی و سنتی، دست بافته های داری، گروه های چرم، پارچه های رودوزی، سفال و سرامیک است.

وی با بیان اینکه ۵۴ اثر صنایع دستی خراسان شمالی دارای نشان ملی مرغوبیت است، ابراز امیدواری کرد: آثار بیشتری از استان در این دوره بتوانند این نشان را دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.