مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: توجه به کانون‌های فعال قرآنی‌، دارالقرآن‌ها و اردوگاه‌ها برای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها و موضوع پرورشی دانش‌آموزان مقوله بسیار مهمی است، چرا که فعالیت‌های زیادی را در طی سال تحصیلی شامل می‌شود و این فعالیت‌ها نیاز به فضاها و نیروهای متعددی نیز دارد.

ضرورت  کیفیت‌بخشی موضوعات پرورشی دانش‌آموزان از طریق توجه به مراکز قرآنی

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدا بنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات مدیحه‌سرایی و همخوانی دانش‌آموزان دختر سراسر کشور که در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن در کنار بارگاه ملکوتی امام مهربانی‌ها شاید اقدام عملی در جهت حدیث نبوی است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند من دو چیز گرانبها را در میان امتم به امانت می‌گذارم که این دو مهم «قرآن، کتاب خدا و اهل بیتم» هستند و هرکسی که به این دو امر مهم که هرگز از یکدیگر جدا نخواهند شد، تمسک بجوید قطعا گمراه نمی‌شود تا هنگامیکه در حوض کوثر آن‌ها را زیارت کنم.

وی افزود: از این رو می‌توان گفت که برگزاری مسابقات قرآنی در جوار امام رضا(ع) اقدام عملی در جهت این حدیث شریف که پیامبر(ص) فرموده‌اند، بشمار آورد.

خدابنده تاکید کرد: از طرفی هم رسالت ما در آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است و درون مایه این سند نیز آموزه‌های دینی و تعالیم قرآنی دین مبین اسلامی است که تمامی این امور برگرفته از این دو امانت گرانبها هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حدیث اشاره شده ما باید هم احادیث، سیره پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) و هم قرآن را گرامی بشماریم و در زندگی و جامعه خود از آن‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حقیقت توجه به این دو مهم، در سند تحول بنیادین امر بسیار جدی است، در آنجا تعلیم و تربیت تمام ساعتی را از ما خواستند که اولین تربیت تمام ساعتی که بسیار مورد توجه است، تربیت دینی، اخلاقی، اعتقادی و عبادی دانش‌آموزان را شامل می‌شود که برگزاری این مسابقات به تعمیق اینگونه تربیت‌های دانش‌آموزان کمک می‌کند.

خدابنده عنوان کرد: به هر حال توجه به کانون‌های فعال قرآنی‌، دارالقرآن‌ها و اردوگاه‌ها برای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها و موضوع پرورشی دانش‌آموزان مقوله بسیار مهمی است، چرا که فعالیت‌های زیادی را در طی سال تحصیلی شامل می‌شود و این فعالیت‌ها نیاز به فضاها و نیروهای متعددی نیز دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: از این رو ما باید فعالیت‌های خود را در اردوگاه‌ها، دارالقرآن‌ها و کانون‌ها تعمیق دهیم و به نوعی این فعالیت‌ها را در وجود دانش‌آموزان نهادینه کنیم و این ارتباط را با آن‌ها به وجود آوریم.

خدابنده اظهار کرد: بنابراین برگزاری مسابقاتی که برگزیده‌ها و منتخبین سراسر کشور در آن شرکت دارند اقدام مهم، موثری و پسندیده‌ای در این مسیر است.

وی گفت: همواره برای میزبانی از زائرین در طی سال تحصیلی آن هم به بهانه برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، قرآنی و... برای ما یک افتخار به یاد ماندنی است و مایه افتخار آموزش و پرورش این استان است که بتواند میزبان زائرینی چون شما نخبگان قرآنی باشد.

منبع: ایکنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.