بوشهر- نیمی از مردم بندر دیر بنا بر آمار اعلام‌شده تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند و لذا بنا بر اظهارات فرماندار این بندر انتظار می‌رود امکانات بهتر و بهتری برای جمعیت ۶۰ هزارنفری این بندر فراهم شود.

کمبودهای درمانی«بندر دیر» مرهم می‌شود

قدس آنلاین-گروه استان ها:  احداث ساختمان جدید درمانگاه تأمین اجتماعی ازجمله پروژه‌هایی که چشم بسیاری از مردم و حتی مسئولان را به انتظار گذاشته تا با راه‌اندازی این درمانگاه بخش خدمات تأمین اجتماعی سامان بهتری بگیرد.

گام پایانی

 فرماندار دیر در همین رابطه با اشاره به این موضوع که هم‌اکنون ۵۰ درصد مردم شهرستان دیر زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و انتظار این است که خدمات بهتری در حوزه درمان به مردم ارائه شود بیان می‌کند: ساختمان جدید درمانگاه تأمین اجتماعی این شهرستان مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

کریم علی حسنی می‌افزاید: این درمانگاه با ارسال تجهیزات و امکانات درمانی به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بابیان اینکه تنها کمبود این درمانگاه نداشتن بخش رادیولوژی و آمبولانس است می‌افزاید: بخش رادیولوژی از نیازهای ضروری درمانگاه است که در ساختمان نوساز فضای لازم برای آن در نظر گرفته نشده است و از مسئولان تأمین اجتماعی انتظار داریم برای ایجاد بخش رادیولوژی در درمانگاه جدید اقدام کنند.

وی ادامه می‌دهد: همچنین در تجهیزات این درمانگاه نیز آمبولانس در نظر گرفته نشده که وجود این خودرو برای انتقال بیماران فوریتی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ضروری است.

فرماندار دیر بیان می‌کند: البته  بخش رادیولوژی و آمبولانس برای این درمانگاه خواسته‌هایی است که با مدیرعامل طرح و اجرا شرکت خانه‌سازی ایران مطرح کردیم که در زمینه اختصاص آمبولانس قول پیگیری و طرح در هیئت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی داده شد و در ارتباط با دستگاه رادیولوژی نیز برنامه توسعه این درمانگاه در آینده است.

در انتظار رسیدن ملزومات

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر بابیان اینکه درمانگاه جدید تأمین اجتماعی دیر هشت میلیارد تومان هزینه برده است بیان کرد: درمانگاه دیر با پیشرفت فیزیکی بالا تکمیل و قابل بهره‌برداری در آینده نزدیک است و منتظر تجهیز آن در هفته آینده هستیم و به‌زودی این درمانگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

یلدا دارابی اذعان کرد: برنامه کاری درمانگاه دیر ۲ شیفت خواهد بود و کمیسیون پزشکی تأمین اجتماعی برای درمانگاه دیر در دست بررسی است.

وی افزود: البته با توجه به سطح یک بودن درمانگاه دیر لذا برای پزشک عمومی و دندان‌پزشک در نظر گرفته‌شده است و مجوز پزشک متخصص ندارد.

وی با اشاره به اینکه جذب نیروی انسانی آزمایشگاه و نیروی خدماتی و نگهبان در برنامه برای درمانگاه جدید قرارداد ادامه داد: علاوه بر این پروژه تعداد هشت پروژه عمرانی در استان بوشهر در دست اجراست که در اوایل سال آینده پروژه پلی کلینیک امام موسی کاظم بوشهر، درمانگاه جم و خورموج به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.