کرمانشاه- ازآنجاکه افزون بر ۳ ماه و قبل از این فرصت برای اقدام به‌منظور دریافت کارت سوخت وجود داشت اما به هر دلیلی بسیاری از شهروندان تاکنون موفق به کارت سوخت نشدند و لذا عدم دریافت کارت سوخت موجب ایجاد شبهاتی برای آن‌ها از قبیل اینکه سهمیه سوخت آن‌ها چه می‌شود به وجود آمده است.

سهمیه سوخت نمی‌سوزد/رهگیری کارت سوخت از طریق درگاه‌های الکترونیکی

قدس آنلاین-گروه استان ها: با اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت هجوم مردم نیز به مراکز تأمین کارت سوخت ازجمله شرکت نفت و هم‌چنین ادارات پست و باجه‌های پلیس +۱۰  در کرمانشاه به‌شدت افزایش‌یافته و با ازدحام بسیاری مواجه شده است.

کارت‌های سوخت سرگردان

مدیرکل پست کرمانشاه بابیان اینکه از زمان سهمیه‌بندی سوخت باجه‌ها و مراکز این اداره کل با ازدحام بسیاری روبرو شده است اظهار می‌کند: این در حالی است که شهروندان برای حصول نتیجه از آخرین وضعیت کارت سوخت خود نیازی به مراجعه حضوری نداشته و از طریق درگاه‌های الکترونیکی می‌توانند نسبت به دریافت آخرین وضعیت کارت سوخت اطلاعات لازم را دریافت کنند.

حمیدرضا فتاح بابیان اینکه در صورت صدور کارت سوخت در همان سایت می‌توانند به درگاه پست مراجعه کنند و از آخرین وضعیت کارت سوخت خود برای ارسال باخبر شوند می‌افزاید: تغییر آدرس یا تغییر مالکیت خودرو موجب شد تا تعداد ۱۷ هزار کارت سوخت در پست کرمانشاه معطل بماند.

وی بابیان اینکه افراد برای پیگیری کارت سوخت خود می‌توانند به درگاه‌های الکترونیک پست و درگاه الکترونیک epolic.ir مراجعه کنند، توضیح می‌دهد: متقاضیان می‌توانند در درگاه epolic.ir مشخصات خودرو خود را وارد کرده تا از وضعیت صدور کارت سوخت خود مطلع شوند.

وی می‌گوید: درصورتی‌که کارت سوخت متقاضیان جز کارت سوخت‌های معطلِ باشد می‌توانند از همین طریق متوجه شوند که کارت در کدام شعبه پستی قرار دارد.

فتاح  از مردم می‌خواهد تا به‌منظور جلوگیری از ازدحام در شعب پس پیش از مراجعه با استعلام از درگاه‌های الکترونیک از آخرین وضعیت کارت سوخت‌های خود باخبر شوند و برای دریافت کارت‌های سوختی که در اداره پست معطل‌مانده با مراجعه به شعب پست شریعتی، شهید قندی و شهید پدرام در شهر کرمانشاه از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۶ مراجعه کنند.

سهمیه سوخت ذخیره می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه نیز در خصوص نگرانی برخی شهروندان و برخی از شایعات مبنی بر اینکه سهمیه سوخت آبان ماه در صورت عدم دریافت کارت حذف می‌شود اظهار کرد: سهمیه سوخت افرادی که تاکنون برای دریافت کارت اقدام نکرده‌اند محفوظ است و در کارت‌های آنان ذخیره خواهد شد.

فریدون یاسمی با اشاره به اینکه تا ۶ ماه سهمیه یارانه‌ای بنزین در کارت‌های سوخت خودروها ذخیره خواهد شد ادامه داد: اشخاصی که تاکنون کارت سوخت خودروهای خود را دریافت نکرده‌اند به‌منظور جلوگیری از متضرر شدن هرچه سریع‌تر باید اقدام کنند.

 وی هم‌چنین در خصوص سرگردانی برخی از شهروندان و دریافت‌کنندگان کارت سوخت که برای دریافت رمز کارت به این شرکت مراجعه می‌کنند نیز توضیح داد: در حال حاضر چهار رقم آخر سمت راست کد ملی شخصی که نامش در پشت کارت سوخت درج‌شده، به‌عنوان رمز کارت سوخت شخصی، علاوه بر رمز جاری کارت سوخت معتبر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.