معاون توانبخشی و فناوری برنامه‌ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مشهد گفت: این حق دانش‌آموزان است که از فرصت‌های برابر برخوردار باشند، سیاست ما این است که بسیاری از فعالیت‌ها را به استان‌ها تفویض کنیم.

عدالت آموزشی حق دانش‌آموزان است/ افتتاح اولین استخر ویژه دانش‌آموزان استثنایی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محسن غفوریان در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استثنائی کشور که در مجتمع آموزشی، فرهنگی و توانبخشی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: کار ما یک کار تیمی است  و در آموزش و پرورش استثنایی عواملی نیاز است که تسهیلگر امر یادگیری دانش آموزان باشد و این حق دانش‌آموزان ما است که از فرصت‌های برابر برخوردار باشند، سیاست ما این است که بسیاری از فعالیت‌ها را به استان‌ها تفویض کنیم.

معاون توانبخشی و فناوری برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص ارزشیابی توصیفی گفت: اهداف ارزشیابی توصیفی را به پایان رساندیم و این اهداف روی سامانه ارزشیابی نیز قرار گرفته است و مورد بعدی اینکه ما به جایی رسیدیم که از آموزش تلفیقی باید عبور کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون باید به سمت فراگیرسازی و ایجاد شرایط آموزشی برای همه دانش آموزان‌مان حرکت کنیم، افزود: در هر استان باید سه مدرسه آماده شود و برای پذیرش همه دانش آموزان‌ ۱۵ مدرسه را در ۱۵ استان مدرسه الگو قرار می‌دهیم.

معاون توانبخشی و فناوری برنامه‌ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از ارتقای مدارس الگو به ۳۰ مدرسه در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: برای مناسب سازی و الگو قرار دادن یک مدرسه چک لیست‌هایی آماده می‌کنیم و تمام اولیا و معلمان را آموزش می‌دهیم.

غفوریان همچنین از رونمایی سه کتاب در روز جهانی معلولین خبر داد و افزود: طرح دیگر که در سازمان پیگیری شده این است که در سال جاری در سازمان برای دانش آموزان با معلولیت شدید مبلغ ۶ و نیم میلیون به حساب استان‌های مجری واریز کردیم و برنامه این است که به مدارس پشتیبان و در واقع از خانه به کلاس متصل می‌شوند تا تحت آموزش قرار بگیرند تا این دانش آموزان نیز از آموزش برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از طریق این طرح، تجربه موفق آموزش ۲۱ دانش آموز با معلولیت شدید را تا کنون در استان‌های خراسان رضوی و تهران داشته ایم، ادامه داد: کار بعدی تهیه نقشه راه و سند جامع تشخیص دانش آموزان دارای اختلالات هیجانی است که پیش‌نویس این سند آماده شده است.

تغییر نگرش مردم و سازمان‌ها به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تغییر نگرش مردم و سازمان‌ها و ارگان‌ها به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و بحث توانایی‌ها و استعدادهای این دانش‌آموزان مورد تاکید ما است.

مهدی قاسمی‌پور تصریح کرد: متاسفانه ما با کمبود کلاس در خراسان رضوی مواجه هستیم و تقاضایی که از خیرین دارم این است که در وهله اول به توسعه فضای‌های فیزیکی و در قسمت دوم تجهیزات توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی استان توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: از حدود هفت سال قبل در سطح استان حدود ۳۳ پروژه ساختمانی ناتمام داریم که در حال ساخت و تکمیل است و خوشبختانه برای تعدادی از این پروژها در سازمان نوسازی مدارس تخصیص اعتبار شده است و مراحل ساخت آنها به طور کامل شروع شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی به بارزترین این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: طی یک ماه آینده افتتاح استخر شنای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را در پیش داریم که در سطح کشور اولین استخر برای این دانش‌آموزان است.

قاسمی پور ادامه داد: همچنین اولین مجتمع خدمات توانبخشی و مشاوره‌ای در استان خراسان رضوی را داریم که طرح و پلن آن طوری طراحی شده در کل کشور بی‌نظیر است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.