نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر بسیج به سوی بودجه‌های سازمانی برود، دشمن سریع آن را هدف می‌گیرد تا ضربه بزند.

بسیج نباید به سوی بودجه‌های سازمانی برود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌ الله سید احمد علم‌الهدی  در دیدار با فرمانده و معاونان سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی افزود: وقتی که امام (ره) فرمان تشکیل بسیج را دادند، دشمن از تفکر امام خمینی (ره) در خصوص شکل‌گیری بسیج شگفت‌زده شد.

وی اظهار داشت: عده‌ای از ابتدا کاربرد بسیج را در جنگ می‌دیدند اما فکر نمی‌کردند در هر اتفاق و حادثه‌ای بسیج در وسط میدان است و به لطف خدا همه این‌ها خیرات و برکات تشکیل بسیج بود.

وی گفت: بسیج باید به گونه‌ای باشد که تمام خدمات آن، با قدرت خود مردم باشد و اگر تمام امور بسیج از دل خود بسیج تامین شود، هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را تضعیف کند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: بسیج در حوزه‌های مختلف مشغول فعالیت است که یکی از حوزه‌های آن، سازندگی و خدمت‌رسانی است که با عنوان قرارگاه اقتصاد مقاومتی یا جهاد اقتصادی فعالیت می‌کند.

سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری افزود: در قالب بسیج سازندگی، قریب به هزار صندوق قرض‌الحسنه مردمی در این استان راه‌اندازی شد که بسیج تنها نقش تسهیل‌کنندگی ایفا کرده و خود مردم سرمایه جمع کردند و مردم در قالب پرداخت قرض‌الحسنه به اعضا کار را دنبال می‌کنند که ایجاد اشتغال را نیز به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه ساخت خانه‌های سیل‌زده و زلزله‌زده در چند سال گذشته و ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، از دیگر اقدامات بسیج به شمار می‌رود اظهار داشت: در حوزه اشتغال، با استفاده از توزیع دام در روستاها، اشتغال روستایی ایجاد شده و در حوزه مهارت افزایی، کارگاه‌هایی در روستاها برگزار می‌شود تا تولیدات آنان از نظر کیفیت و کمیت افزایش پیدا کند.

وی گفت: در قالب جهاد فرهنگی نیز طرح پاسدار معلم آغاز شده که از طریق توافق با آموزش‌ و پرورش، پاسداران با لباس نظامی سر کلاس درس حاضر می‌شوند و این طرح مورد استقبال مدارس و خانواده‌ها نیز قرار گرفته است.

امام خمینی (ره) روز پنجم آذر ۱۳۵۸ فرمان تشکیل بسیج مستضعفان را صادر کرد.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.