یک فعال اقتصادی در خراسان رضوی گفت:در نظر داریم بانک جهانی تحت عنوان «اوسِک» راه اندازی کنیم که تحریم‌بردار نباشد.

بانک جهانی اوسِک راهی برای مدیریت تولید و صادرات زعفران

به گزارش قدس آنلاین، مصطفوی یک تولید کننده زعفران و فعال اقتصادی در خراسان رضوی با تاکید بر این نکته که در عرصه زعفران نیازمند سازمانی جهانی همچون اوپک هستیم، گفت: برای مدیریت تولید و صادرات زعفران، با راه اندازی این سازمان در کمتر از ۳ سال در ایران، چهار میلیارد دلار نصیبمان می‌شود.  


او با بیان اینکه زعفران نباید تحریم شود، چون هم غذاست و هم دارو، تصریح کرد:  عزت واقعی زعفران ایران را باید حفظ کنیم. اگر اوپک زعفران (اوسک) راه اندازی نشود ما مجبور می‌شویم به زودی اجازه صادرات را از کشور افغانستان بگیریم.

این فعال اقتصادی در خراسان رضوی گفت: در این مقوله، کتابخانه زعفران، تالار گفتگوی زعفران و موزه زعفران را نیز خواهیم داشت.

مصطفوی افزود: اولین کار اوپک زعفران (اوسک) آموزش به کشاورزان است، این سازمان قیمت جهانی و سطح زیر کشت را مدیریت می‌کند.

او با اشاره به اینکه چنانچه دست بر روی دست بگذاریم روزی افغانستان، زعفران را از دست ما درخواهد آورد، تصریح کرد: امروز کشورهای اروپایی استانداردهای ما را قبول ندارند که راه اندازی «اوسِک» علاوه بر اینکه سالیانه۴ میلیارد دلار را نصیب‌مان می‌کند، سبب می‌شود استاندارد زعفران از آنِ ایران شود و این ایران باشد که قیمت جهانی و سطح زیرکشت را مدیریت می‌کند.
مصطفوی، آگاهی در زمینه جامعه شناسی را امری مهم در عرصه صادرات دانست و گفت: چنانچه جامعه شناسی نداشته باشیم نمی‌توانیم صادرات خوبی هم داشته باشیم.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.