تهران- خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات اخیر خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران هفته گذشته بار دیگر، جلوه نقش بر آب شدن توطئه‌های دشمنان را دیدند.

برنامه ریزی دشمن برای توطئه خنثی شد/رفتار دشمن نشانه انتقام از اسلام بود

به گزارش قدس آنلاین؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «سید احمد خاتمی» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تهران با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای امنیت اظهار کرد:این شهیدان افتخار اسلام هستند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از جلوه‌های یاری خدا خنثی کردن توطئه‌های دشمن است، تصریح کرد: اگر شما صبوری کنید، تقوا هم داشته باشید، کید و توطئه‌های دشمنان ذره‌ای به مومنان آسیب نمی‌رساند.

وی با اشاره به سخنان دشمن مبنی بر اینکه سه سال برنامه‌ریزی کرده بودند افزود: آدم‌هایشان را در خارج و داخل آموزش داده بودند و  گاو شیرده ترامپ یعنی عربستان پول‌هایش را در این آشوب‌ها خرج کرد، رسانه‌هایشان را در اختیار آنها قرار داد ولی توطئه‌های آنها خنثی شد.

وی ادامه داد: این تجربه شیرین را از رهبری به یاد داشته باشید که توطئه دشمنان را از نظر سیاسی و نظامی عقب زدیم. این عنایت الهی است. خدا باور باشیم و بدانیم خدایی عمل کنیم، خدا با ماست.

خطیب نماز جمعه تهران هم چنین با اشاره به تحولات اخیر یادآور شد: این حوادث در پی گران شدن قیمت بنزین بوده است. این تصمیم، تصمیم سران قوا بود و به خوش‌بینی که امام و مقام معظم رهبری به سران قوا دارند، تصمیم‌شان را تائید کردند و بینی و بین‌الله، این تصمیم بسیار داهیانه بود. اگر این اقدام و موضع مقام معظم رهبری نبود، تردید نکنید حوادث سخت‌تری پیش روی این ملت بود.

انتقام از اسلام

خطیب نماز جمعه  اضافه کرد: دو نکته در شرارت‌شان روشن بودند؛ انتقامی که از اسلام گرفتند. قرآن‌ها، مفاتیح و کتاب‌هایی که مردم را به یاد خدا می‌اندازد، جمع کردند و آتش زدند. به مساجد، حوزه‌های علمیه و کتابخانه ۱۳ هزار جلد کتابی حمله کرده و کتاب‌هایشان را سوزاندند.

وی گفت: نکته دوم ضدیت با مردم است. غارت کردن فروشگاه‌ها، مراکز بهداشتی، به مصلی حمله کردن، به آمبولانس حمله کردن و تخریب بانک‌ها انتقام از مردم است که چرا پای انقلاب ایستاده‌اید و به کوری شما همچنان هم ایستاده‌اند. 

خاتمی با بیان اینکه در راس شرارت به اعتراف خودشان آمریکا بود، اظهار داشت: متاسفانه فرانسه و آلمان هم در این قصه شرارت‌ها همراهی کردند. امیدوارم آنهایی که تا به امروز به اینها امیدوار بودند، در رویکرد خود تجدیدنظر کنند.

خطیب جمعه تهران هم چنین از مسئولان قضایی خواست تا با سردسته این باندها، لیدرهای شرارت‌ها و آنهایی که آدم کشتند، آنهایی که غارت کردند، آنهایی که ایجاد رعب کردند برخورد کنند.

وی تاکید کرد : این افراد یاغی و محارب هستند و باید به اشد مجازات برسند.

تدبیر برای قطع اینترنت

وی با بیان اینکه از تدبیرهای ستودنی در این حادثه قطع اینترنت و شبکه‌های خارجی بود، اظهار داشت: اگر مسئولان می‌خواهند بدانند اقدام‌شان چقدر مهم بوده، ببینند که دشمنان ملت از قطع اینترنت تا چه اندازه ناراحت هستند یعنی شما لانه زنبور را پیدا کردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی با تاکید بر ضرورت تقویت پیام‌رسان‌های داخلی افزود: هرچه زودتر اینترنت بومی و ملی را راه‌اندازی کنید و در رابطه با شبکه‌های خارجی اگر بنا به باز کردن است، تقاضا می‌کنم باز باز نکنید.

وی خطاب به مسئولان در حوزه ارتباطات گفت: حالا که دیدید چگونه به مردم اغتشاش و جنایت را یاد می‌دادند، اگر در این عرصه کوتاهی کنید در پیشگاه این مردم و خدایشان جوابی نخواهید داشت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.