معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: طبق سهمیه خراسان رضوی، دو اثر از جشنواره تئاتر رضوان به جشنواره تئاتر فجر ارسال خواهند شد.

ارسال ۲ اثر برگزیده خراسان رضوی به جشنواره تئاتر فجر

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا محمدی در اختتامیه بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر رضوان که ظهر پنجشنبه در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد در مجتمع امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: طی فراخوان برگزاری جشنواره، در مرحله مقدماتی ۱۲۹ متن به دبیرخانه ارسال شد که ۸۷ متن، شامل ۳۱ اثر مربوط به شهرستان‌ها و ۵۶ اثر از مشهد، به جشنواره راه یافتند.

وی افزود: کمیته بازبینی طی دو مرحله، ۱۴ اثر نهایی از شهرستان‌های خواف، گناباد، نیشابور، فریمان، مشهد، سبزوار و تربت جام را برگزیدند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه اتابک نادری، فریبا متخصص و حمید ابراهیمی، داوران نهایی این جشنواره بودند، تصریح کرد: طبق سهمیه خراسان رضوی، دو اثر از این جشنواره به جشنواره تئاتر فجر ارسال خواهند شد.

محمدی ادامه داد: حدود ۴هزار نفر در تماشاخانه خورشید، اشراق، هنرهای زیبا، بهار و سالن اصلی تئاتر شهر مشهد حضور داشته و نمایش‌ها را تماشا کردند.

وی همچنین بیان کرد: خوشبختانه جشنواره‌ای در شأن خراسان رضوی برگزار شد؛ از کم و کاستی‌های رخ داده عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم که این اشکالات در سال‌های آینده رفع شوند.

دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر رضوان در انتها ابراز کرد: استان ما رتبه دوم تئاتر در کشور بعد از استان تهران را دارد و طی سال‌های اخیر اقبال عمومی در خراسان رضوی نسبت به تئاتر بیشتر شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.