۱۱۰زوج جوان از سراسر کشور فصل مشترک زندگی خود را با میزبانی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) آغاز کردند.

آغاز زندگی مشترک ۱۱۰زوج جوان از سراسر کشور در حرم  مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جشن ازدواج این گروه از زوج‌های جوان که از استان‌های خراسان شمالی، فارس، گلستان و سمنان به دعوت مرکز امور بانوان و خانواده و معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی به مشهد سفر کرده اند، در رواق حضرت زهرا(س) برپا شد.

نو مزدوجین زائر پس از تشرف به بارگاه ملکوتی امام مهربانی‌ها و نائل شدن به فیض معنوی زیارت با استقبال خادمین صلوات خاصه امام رضا(ع) را به صورت جمعی خواندند و با زمزمه «یا امام رضا»، «یا امام رضا» در رواق حضرت زهرا(س) گرد هم آمدند و پیوند آسمانی خود را جشن گرفتند.
این جشن در راستای ارتقای آگاهی و تحکیم زندگی مشترک زوج‌های جوان، ترویج ازدواج آسان، حمایت مادی و معنوی و برقراری ارتباط با امام رضا(ع) توسط مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در قالب طرح آموزشی، فرهنگی و حمایتی «هم‌سایه» در حال اجراست.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی واعظ موسوی؛ کارشناس مشاوره ازدواج در این برنامه بیاناتی را درباره عوامل موثر در پایداری زندگی مشترک ایراد کرد و گفت: دستورات دین مبین اسلام کامل‌ترین برنامه زندگی است که خداوند متعال آن را در قالب آیات و روایات در اختیار انسان قرار داده است.
وی عمل به دستورات الهی و الگوگیری از سیره ائمه معصومین(ع) را راهکار اصلی رسیدن به حیات طبیه دانست و تصریح کرد: زوجین جوان در پرتو سیره ائمه اطهار(ع) و سرلوحه قرار دادن سیره رضوی پایداری زندگی مشترک خودشان حفظ کنند.
اجرای برنامه‌های قرائت آیاتی از قرآن کریم، مولودی‌خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، شرکت در نماز جماعت، اهدای یک جلد قرآن کریم و توزیع دعوتنامه میهمانسرای حضرت رضا(ع) به زوج‌های جوان از سوی آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

سیره امام رضا(ع) بهترین راهنمای زندگی
در حاشیه این مراسم عادله مسعودی نوعروس شرکت کننده در طرح «هم‌سایه» از استان فارس گفت: آغاز زندگی مشترکم را از کنار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) یکی از مهمترین و ارزشمند ترین اتفاقات در طول عمرم می‌دانم، چرا که با این حرکت زندگی‌ام متبرک شده است.
وی افزود: هر کسی در مسیر زندگی محتاج به یک راهنما و سرمشق است که در انتخاب آن آزاد است، ولی از نظر من سیره و روش امام رضا(ع) بهترین راهنما و چراغ هدایت در همه عرصه‌های زندگی است.   
فاطمه ناصری دیگر نوعروش شرکت کننده در جشن ازدواج نومزدوجین محروم در حرم رضوی از استان گلستان شرکت در «طرح زندگی به سبک رضوی» را با برکت و پرخیر دانست و گفت: من با دریافت وام قرض الحسنه به منظور کمک هزینه خرید جهیزیه از سوی آستان قدس رضوی با این طرح آشنا شدم و پس از ثبت نام از سوی این آستان مقدس تماس گرفتند و برای حضور در جشن ازدواج طرح هم‌سایه دعوت کردند، من هم با جان و دل این دعوت را پذیرفتم امیدوارم  به برکت این جشن معنوی همیشه در زندگی متوجه عنایات امام رئوف باشم.
گفتنی است؛ طرح «هم‌سایه» نومزدوجین محروم سراسر کشور ویژه سال جاری به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و با همکاری معاونت محرومیت‌زدایی، معاونت تبلیغات اسلامی و معاونت اماکن متبرکه آستان قدس رضوی و موسسه موقوفه رضوی(زائر شهر) از سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.