امام جمعه مشهد گفت: افرادی که به بهانه گران شدن بنزین، قیمت کالاها را افزایش دهند پیاده نظام امریکا هستند.

 پایه‌های ستون این نظام بر مبنای مردم استوار است / افرادی که به بهانه گران شدن بنزین قیمت کالاها را گران کنند پیاده نظام آمریکا هستند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های سیاسی این هفته نماز جمعه مشهد اظهار کرد: در هر فتنه ای که دشمن داشته باشد مردم مقابله می‌کنند، اما مسؤولین باید توجه کنند حساب ایران با کشورهای دیگر فرق دارد. مسئله دولت، مجلس و قوای مسلح نیست مردم جلوتر از تمام قدرت‌ها در عرصه‌های نظام حضور دارند و هر جا مردم حضور دارند مشکلات حل‌شده است.

غافلگیری مردم در جریانات اخیر

امام‌جمعه مشهد مشکل را در نادیده گرفتن مردم در اجرای برخی طرح‌ها عنوان و بیان کرد: مردم در سال ۸۹ تجربه گران شدن بنزین را داشتند، ضرورت اقتضا کرد بنزین سهمیه‌بندی ۴ برابر و آزاد ۷ برابر شد، اما مردم درصحنه بودند و اعتراضی صورت نگرفت علتش این بود مردم در جریان بودند و خودِ آن‌ها مدیریت کردند و هیچ مشکلی رخ نداد، متأسفانه چیزی که مشکل مردم بود این است در تدبیر امر اخیر مردم غافلگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: حامل انرژی برای همه مردم است، این عدالت نیست مرد کارگر زیر برف منتظر اتوبوس باشد، اما سرمایه‌دار با ماشین خود پول بنزینی که هزینه یک لیتر آن با نیم لیتر آب برابری می‌کند از مقابلش عبور کند، طبق برنامه ششم توسعه هرسال دولت باید با ارتقاء تورم، یارانه را افزایش دهد و این را از قیمت حامل‌ها تأمین کند. ۴ سال این کار صورت نگرفت و ما دچار مشکل شدیم.

آیت‌الله علم الهدی اظهار کرد: برنامه گران شدن بنزین باید به مردمِ بصیر و رشید گفته می شد، چنانچه از قبل گفته شود خود مردم مدیریت می‌کنند، چراکه کشور ما مردمی است.

امام‌جمعه مشهد ابراز کرد: این مردم نباید غافلگیر شوند، مملکت ما بسیج و مردم است، مسؤولین حضور پرقدرت مردم را فراموش نکنند، چنانچه دشمن به کشور ما نزدیک نمی‌شود به خاطر مردم است.

وی تصریح کرد: نباید برنامه‌ای اجرا شود که دشمنان سوءاستفاده کنند، چراکه موقعیت منطقه حساس است دشمن در عراق و لبنان توطئه می‌کند و ما نباید کاری کنیم که سیبل دشمن شویم.

آیت‌الله علم الهدی افزود: مشهد نسبت به تمام کشور وضعیت متفاوتی داشت خسارت و کشتار نداشتیم که این از عنایت‌های امام هشتم(ع) است.

امام‌جمعه مشهد علت دوم رخ ندادن اتفاق خاص در مشهد در ایام اغتشاش را وحدت نیروهای امنیتی و قضایی در درجات گوناگون و حضور مسؤولین خواند و اضافه کرد: شب یک‌شنبه مردم در مسجدها جمع شدند هر نقطه‌ای که دشمن فراخوان می‌داد مردم حاضر بودند و مانع اغتشاش می‌شدند .

وی ضمن تشکر از دستگاه‌های امنیتی در برخورد با معترضان، یادآور شد: به سمت آن‌ها سنگ پرتاب کردند، اما برخورد نکردند صبری که از خود نشان دادند بسیار مناسب بود، نیروهای امنیتی تعدادی از آشوبگران را همان شب نخست آزاد، اما مهره‌های دشمن را دستگیر کردند و این به خاطر بصیرت در برخورد با مردم بود.

کجای بنزین به اجناس سوپر مارکت مربوط است؟

آیت‌الله علم الهدی اشرار را در دودسته معرفی و عنوان کرد: دسته اول کسانی هستند که خرابکاری کردند، اما بخش دوم اشرار فرصت‌طلبان هستند که سیب‌زمینی را گران کردند، نانوا نان خود را کوچک کرده ، کجای بنزین به اجناس سوپر مارکت مربوط است، این‌ها ناخواسته پیاده‌نظام آمریکا هستند و امیدواریم مسؤولین در استان با دقت و جدیت جلوی این اشرار طبقه دوم را بگیرند.

خطیب جمعه مشهد گفت: چنانچه طرح بنزین به دست مردم صورت می‌گرفت دشمن پایگاهی برای خود ایجاد نمی‌کرد، اما مردم با راهپیمایی که انجام دادند دشمن را تهدید کردند که از نظام و انقلاب دفاع می‌کنند و پای ستون نظام که همان ولی‌فقیه است ایستاده‌اند.

وی بابیان اینکه این سوءظن با توحید هم نمی‌سازد، ابراز کرد: موحد باید به خدا مطمئن باشد و خداوند را رازق خودش بداند، کسانی که در زندگی از فقر می‌ترسند و فقط می‌خواهند زندگی را توسعه دهند باید بدانند در همه حالت‌ها خداوند زندگی آن‌ها را مدیریت کرده است.

آیت‌الله علم الهدی ابراز کرد: زمانی که اختلافات خانوادگی بررسی می‌شود، ریشه آن تنگ گرفتن و سخت‌گیری کردن بی‌جای سرپرست در زندگی است که این‌ها به خاطر بدبینی به خداوند است.

امام بسیج را برای دفاع نظامی تشکیل دادند

امام‌جمعه مشهد در ادامه سخنان خود در خطبه‌های نخست به هفته بسیج اشاره و  با اشاره به تحلیل سیاست‌مدار آمریکایی از تشکیل بسیج، اظهار کرد: این فرد گفته باوجوداینکه چند سال است که امام از دنیا رفته است، اما از داخل قبر به‌وسیله بسیجی که تشکیل داده حکومت می‌کند.

وی زیربنای تشکیل بسیج را سیره پیامبر(ص) دانست و بیان کرد: پیامبر زمانی که به مدینه آمدند تنها بودند، مردم مدینه با ایشان بیعت کردند، اما تسلیحاتی نداشتند؛ پیامبر فرمود هر کس با شمشیر و سپرِ خود به میدان بیاید؛ این‌گونه شد که در جنگ بدر حتی افراد با خرما به مصاف دشمن رفتند بااین‌وجود هم اسلام پیروز شد.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به اینکه امام راحل در ابتدای کار، بسیج را برای دفاع نظامی تشکیل داد، عنوان کرد: ۴۰ سال گذشته نقش‌آفرینی بسیج به‌جایی رسیده که یکی از تأثیرگذاری‌ها دفاع نظامی است، بسیج یعنی مردم، چراکه بسیج قدرت کلاسیک نیست، مسئله بسیج نماد حضور مردم درصحنه انقلاب است.

امام‌جمعه مشهد بابیان اینکه مسئله بسیج تجربه‌ای است که نشان داده مردم‌سالاری دینی بالاترین نوع مردم‌سالاری است، متذکر شد: آنچه در عمر ۴۰ ساله دشمن را در همه فتنه‌ها مستاصل کرده مردمی بودن و حضور مردم در عرصه نظام به‌عنوان بسیج است، هر زمان که دشمن نیت کرده موازنه قدرت کند که آیا با حرکت نظامی می‌تواند حمله کند یا خیر ناامید شده، چراکه توان نیروی انسانی ما را نتوانسته تشخیص دهد و علت آن حضور همیشگی مردم درصحنه‌ها است.

افرادی که باوجود تمکن مالی سختگیر هستند، به خداوند سوءظن دارند

وی بابیان اینکه یکی از مصادیق تقوا، اقطار است ادامه داد: عبادالرحمان کسانی هستند که نه اسراف می‌کنند و نه اقطار؛ یعنی سخت‌گیری ندارند وزندگی را دچار کمبود نمی‌کنند؛ این افراد در مقام آنچه درآمد زندگی است کمبود ندارند.

آیت‌الله علم الهدی سخت‌گیری را ممنوع دانست و تصریح کرد: این‌که برخی ثروت خوبی دارند، اما در زندگی تنگنا می‌کنند به خاطر سوءظن به خداوند است.

خطیب جمعه مشهد ضمن اشاره به این مطلب که این افراد می‌گوید باید فکر آینده بود، افزود: درآمدی که انسان دارد سهم خودش نیست؛ رزق زن و فرزندی است که انسان متکفل به دادن روزی آنان است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.