ائمه جمعه شهرستان های خراسان رضوی بر برخورد قاطع با گران فروشی در کشور تاکید کردند و گفتند: هیچ عذری از مسؤولان در برخورد با گرانفروشی پذیرفته نیست

هیچ عذری از مسؤولان در برخورد با گرانفروشی پذیرفته نیست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس،  نماز جمعه این هفته نیز همچون هفته های گذشته در شهرستان های خراسان رضوی برگزار شد و ائمه جمعه شهرستان ها بر برخورد با گران فروشی در کشور تاکید کردند.

ملت بصیر ایران، همان ابتدا صف خودشان را از اخلالگران جدا کردند

حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی در نماز جمعه این هفته کاشمر با اشاره به اینکه اعتراضات آرام جزو مطالبات منطقی و به حق مردم است، بیان کرد: متاسفانه عده ای مزدور و اجیر شده پیر استعمار، منافقین جنایتکار و بقایای حیات وحش سلطنت طلبان، اوج خباثت و جنایت را در غارتگری اموال و تخریب اماکن نشان دادند.

خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه ملت بیدار و بصیر ایران اسلامی با درک صحیح از شرایط، صف خودشان را از این آشوبگران و اخلالگران جدا کردند، بیان کرد: ملتی رستگار خواهد بود که دشمن را بشناسد و دشمنی دشمنان را باور داشته باشد.

وی با انتقاد از اقدام کشوری که خود را ابرقدرت می داند، اما از طریق شبکه های رسمی اراذل و اوباش در داخل ایران را تحریک به آشوب و شرارت می کند، ابراز کرد: چهره مکرون، رئیس جمهور فرانسه از ترامپ قبیح تر شده است، به طوری که در پاریس با معترضین جنبش ضدسرمایه داری، وحشیانه برخورد می کند و از آن سواراذل و اوباش در ایران را تحریک می کند.

طباطبایی همچنین از سکوت خبرنگاران، تحلیلگران و آزادی خواهان دنیا در برابر بی عدالتی که در دنیا حاکم است، انتقاد کرد.

خطیب جمعه کاشمر بابیان اینکه مردم برای دنیا، شکم و مادیات انقلاب نکردند، بیان کرد: ملت ایران که در طول ۴۰ سال همه سختی ها و دشواری ها را برای اسلام و ولایت تحمل کردند، هیچگاه دست از عهدی که با خدا بسته اند، نخواهند کشید.

وی ادامه داد: مسؤولان بدانند که چنانچه در برخورد با گرانفروشان و سودجویان کوتاهی شود، مردم آنان را نخواهند بخشید و هیچ عذری هم از آنان پذیرفته نخواهد بود.

طباطبایی با اشاره به ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان معمار کبیر انقلاب در سال ۵۸، ابراز کرد: بسیج تنها شاخه نظامی نیست، بلکه این نهاد مقدس است که در تمامی عرصه ها، حضوری فعال و اثرگذار داشته و دارد.

خطیب جمعه کاشمر با تبریک هفته بسیج تاکید کرد: علت اصلی دشمنی دشمنان با این نهاد در واقع مردمی بودن و ولایتمداری آن است.

گفتنی است؛ نمازگزاران جمعه کاشمر ظهر امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر با برگزاری راهپیمایی، ضمن محکوم کردن حرکت اشرار و آشوبگران در آسیب به اموال عمومی و مردم،  از بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای حفظ امنیت و اقتدار کشور حمایت کردند.

همچنین شرکت کنندگان در راهپیمایی با سردادن شعارهایی مرگ بر فتنه گر، مرگ بر آشوبگر، مرگ بر منافق و مرگ بر آمریکا خشم و انزجار خود را از بروز اتفاقاتی که در برخی نقاط کشور منجر به صدمه و آسیب رساندن به اموال مردم و بیت المال و نیز شهادت حافظان امنیت و دفاع ملت شده بود اعلام کردند.

نمازگزاران جمعه کاشمر در پایان با محکوم کردن اغتشاشات اخیر، خواستار توجه بیشتر مسؤولان به وضعیت معیشتی و اقتصادی و جلوگیری و برخورد با سودجویان و گرانفروشان احتمالی ناشی از گران شدن بنزین شدند.

مردم انتظارات به حقی دارند

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بردسکن اظهار کرد: دولت می‌توانست باتدبیر بهتر موجبات عدم حضور اغتشاشات در کشور را فراهم کند.

امام‌جمعه بردسکن افزود: با مدیریت بهتر در بحث افزایش نرخ بنزین می‌شد عمل نکرد که این‌گونه خسارت‌های مالی و جانی برای کشور به وجود نیاید.

وی گفت: مردم به‌حق اعتراض داشتند، اما در همان ساعات اولیه که مردم بیدار و هوشیار در کنار خود افراد اغتشاش‌گر را دیدند، سریعاً صف خود را جدا کردند.

امینی با اشاره به اینکه مردم با اغتشاش‌گران اصلاً همراه نبودند، تصریح کرد: طی روزهای گذشته و امروز شاهد هستیم که با چه عظمت و شکوهی مردم ولایی در شهرها و مراکز استان‌های مختلف حمایت خود را از رهبری و مسؤولان نظام و نیز انزجار از استکبار جهانی و سلطنت‌طلبان اعلام داشتند.

امام‌جمعه بردسکن اظهار کرد: مردم نجیب ما دارای انتظارات به حقی هستند که باید دولت از محل افزایش نرخ بنزین به معیشت اقشار آسیب‌پذیر جامعه کمک کند.

وی با تقاضا از مدیران نظارتی کشور در بحث جلوگیری از سوءاستفاده کنندگان از افزایش نرخ بنزین، افزود: نباید افزایش نرخ بنزین بر روی سایر کالاها تأثیر گذارد و بعضاً خودسرانه گران کنند، دولت باید با نظارت بیشتر در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها و حتی روستاها اقدام کند.

امینی با گرامیداشت یاد شهدای امنیت در حادثه اخیر، هفته بسیج را یادآور شد و اظهار کرد: بصیرت افزایی بر خواسته از توحید و توسل به ائمه اطهار در کنار صبر و بردباری و مبارزه با فتنه گران و نیز تبعیت از ولایت‌فقیه ازجمله مواردی است که از زبان امام سجاد(ع) در بحث ضرورت مبارزه با فتنه گران بیان‌شده است.

امام‌جمعه بردسکن بسیج را شجره طیبه نام برد و با ذکر گزیده سخنان امام راحل و نیز مقام معظم رهبری از جایگاه رفیع بسیج، گفت: همه مردم ایران بسیجی هستند و در طول 40 سال گذشته انقلاب، خدمات بسیج ازجمله در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

لازم به ذکر است؛ همزمان با مردم  شهرهای مختلف کشورمان، مردم همیشه در صحنه بردسکن با تجمع در مصلای نماز جمعه این شهر با شعارهای کوبنده خود یکبار دیگر با آرمانهای بلند امام راحل، ولایت و شهیدان میثاق بستند.

در این تجمع، مردم  بر پیگیری مسؤولان کشور و بخصوص از دولت خواستند، نسبت به کاهش مسائل اقتصادی گام های اساسی را بردارند.

همچنین بر نظارت روی کالاها و جلوگیری از گرانی خودسرانه برخی افراد سودجو جدی شد.

مردم از فتنه دشمنان جلوگیری کردند

حجت الاسلام علامرضا مقیسه ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه شهرستان سبزوار با بیان اینکه بسیجیان همیشه حامی انقلاب و رهبری بوده اند، اظهار کرد: نیروی مردمی بسیج در عرصه های مقابله با دشمنان این مرز وبوم و عمران و آبادانی پیشتاز بوده دشمنان نیز به این موضوعات اعتراف کرده‌اند.

امام جمعه سبزوار در خصوص التهابات اخیر در خصوص افزایش قیمت بنزین در کشور، افزود: مردم انقلابی ما با هوشیاری و بصیرت از فتنه دشمنان ایران اسلامی جلوگیری کردند و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی از گسترش آن جلوگیری شد.

وی ادامه داد: در روزهای ابتدایی ناآرامی ها، ملت انقلابی به نیرنگ و فتنه دشمنان پی بردند و صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

مقیسه با انتقاد از عدم‌ اغنای دولت برای افزایش قیمت بنزین در میان افکار عمومی، بیان کرد: چنانچه رهنمودهای حکیمانه رهبری نبود، اقدام عجولانه دولت می توانست خسارت های بیشتری به نظام وارد کند.

خطیب جمعه سبزوار تصریح کرد: خوشبختانه با درایت وهوشیاری امت حزب الهی دیار سربداران و دستگاه های نظامی، انتظامی وامنیتی هیچگونه اغتشاش و نا امنی نداشته ایم.

انتهی پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.