رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از بازدید اعضای این کمیته از تأسیسات هسته‌ای اراک در هفته آینده خبر داد.

بررسی روند پیشرفت پروژه مشترک انگلیس و چین در سایت هسته‌ای اراک

محمد ابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به برنامه‌های کمیته هسته‌ای برای بازدید از مراکز هسته‌ای، اظهار داشت: به در خواست اعضای کمیته هسته‌ای مبنی بر بازدید از تأسیسات هسته‌ای در راستای بعد نظارتی مجلس، مسئولان سایت هسته‌ای اراک پیشنهاد داده‌اند که اعضای کمیته در روزهای (3، 4 و 5 آذر) از این مجموعه بازدید کنند.

وی افزود: با توجه به این پیشنهاد اعضای کمیته با توجه به برنامه‌های کاری مجلس یکی از این روزها را برای بازدید انتخاب می‌کنند تا کارگروه در آن تاریخ از تأسیسات هسته‌ای اراک بازدید به عمل بیاورند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه برخی از برنامه‌های مربوط به گام‌های کاهش تعهدات برجامی مربوط به این تأسیسات است، ادامه داد: در این بازدید برنامه‌های مربوط به کاهش تعهدات برجامی، بررسی و گزارش آن را به اعضای کمیسیون ارائه می‌شود.

رضایی اضافه کرد: همچنین قرار است در این بازدید آخرین وضعیت و میزان پیشرفت پروژه مشترک انگلیس، چین و مجموعه سازمان انرژی اتمی که قرار بود نیروگاه اراک را بهینه‌سازی کنند بررسی شده و گزارش آن تهیه و در اختیار اعضای کمیسیون و سایر نمایندگان قرار می‌گیرد.

انتهای‌ پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.