این رسانه‌ها کماکان با نمایش تصاویر آرشــیوی ســعی دارند بگویند که ناآرامی‌ها و اعتراضات در کشــور ادامه دارد، حتی در این بین دســت به مصاحبه با برخی افراد همچــون اعضای خاندان پهلوی یا برخی چهره‌های معروف خارج نشین می‌زدند تا به نوعی از این افراد به عنوان مشوقی در راستای تحریک مردم و کشاندن آنان به خیابان‌ها استفاده کنند.

دم خروس شبکه‌های بیگانه در ناآرامی‌های اخیر بیرون زد

قدس آنلاین: ســفیر ایــران در لندن در توییتی از شکایت سفارت کشورمان علیه شبکه‌های معاند فارسی زبان خبر داد. حمید بعیدی نژاد نوشته است: سفارت کشورمان در لندن در نامه رسمی به نهاد نظارت بر شبکه‌های تصویری در انگلیس (آفکام)، از شبکه‌های معاند فارسی زبان همچون BBC فارسی، ایران اینترنشــنال و من و تو، به علت تحریف مغرضانه تحولات اخیر ایران و دعوت به خشــونت گسترده علیه نهادهای مدنی ایران شکایت و خواستار اجرای قانون نسبت به آنها شد.

 آموزش اغتشاش با ادعای ایران دوستی

 ســاعات آغازین هفته گذشــته گرچه با اعتراضــات آرام و بدون تنش مردم نســبت به طرح گرانــی بنزین همراه بود، اما رســانه‌های فارسی زبان در خارج از کشور سعی کردند در ادامه مســیر اعتراضات را به سمت درگیری‌ها و اغتشاشات پیش ببرند، بهگونه‌ای که بسیاری از این کانال‌ها و شبکه‌های فارســی زبان نه تنها به پوشــش اخبار و تحــولات لحظه‌ای می‌پرداختند، بلکه حتی راه‌های مختلف ایجاد اغتشــاش را نیز به مردم آموزش می‌دادند.

 مســیر اقدامات آنان در ادامه به گونه‌ای پیش رفت که حتی باوجود برقراری آرامش نسبی در اکثر شــهرها، بازهم این رسانه‌ها همچنان اقدام به پخش تصاویر و ویدئوهای تکراری یا حتی انتشار فیلم‌های آرشیوی مرتبط به اعتراضات سال‌های گذشــته کردند.

 این رسانه‌ها کماکان با نمایش تصاویر آرشــیوی ســعی دارند بگویند که ناآرامی‌ها و اعتراضات در کشــور ادامه دارد، حتی در این بین دســت به مصاحبه با برخی افراد همچــون اعضای خاندان پهلوی یا برخی چهره‌های معروف خارج نشین می‌زدند تا به نوعی از این افراد به عنوان مشوقی در راستای تحریک مردم و کشاندن آنان به خیابان‌ها استفاده کنند.

 دو سال است که در حال آموزش هستیم

 همچنین یکی از ســلطنت طلبان در گفت وگو با بی‌بی‌ســی فارسی تأکید کرده: «بیش از دو، سه سال» برای این اعتراضات برنامه‌ریزی شده است. او به صراحت می‌گوید: «شما خیال نکنید این آتش زدنها به آسانی صورت میگیرد! برای شعارنویسی‌ها، آتش زدن‌ها و اقداماتی از این دســت پیشتر آموزش داده شده است «.

 یکی دیگر از افراد جریان ســلطنت هم در مصاحبه‌ای با یکی از شــبکه‌های ماهواره‌ای تصریح کرد: «در کانال‌های تلگرامی دو سال اســت که در حال آموزش هستیم «.

 اما نقطه اوج این مصاحبه‌ها گفت‌وگوی رضا پهلوی ۲۸ آبان ۱۳۹۸ در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای اینترنشنال وابسته به رژیم سعودی بود که ضمن حمایت از اغتشاشــگران تأکید کرد حرکت‌های امروز از چندین ماه قبل آغاز شده است!

 این شبکه‌ها با محوریت بی‌بی‌سی فارسی در کنار برخی دولت‌ها و نیز عوامل نفوذی داخلی خود تلاش کردند به عنوان ضلع سوم آشــوب‌ها عمل کنند، به‌طوری‌که شبکه فارسی زبان بی‌بی‌سی، برخلاف هرروز که اخبار زنده خود را از ســاعت ۶ عصر شروع می‌کنــد، از همــان روز ۲۵ آبــان و به بهانه آغــاز اعتراضات، برنامه‌های خبری را با عنوان ویژه پوشش واکنش‌ها به افزایش قیمت بنزین، از ساعت ۲ ظهر روی آنتن برد.

 رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی به دنبال مهندسی افکار عمومی

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بر این باور است که راه‌اندازی رســانه‌های فارسی‌زبان خارجی با هدف جهت دهی و اخلال در فهم عموم مردم ایران صورت می‌گیرد. رسانه‌های خارجی همچون بی‌بی‌سی، اینترنشنال یا من و تو، به دنبال مهندسی افکار عمومی به سمت و سویی هستند که خودشــان می‌خواهند.

علیرضا ســلیمی در گفت‌وگو با قدس تصریح کرد: انتشار اخبار غیرواقعی، جهت‌دار کردن برخی اخبار، بزرگنمایی مسائل و پافشاری روی نقاط منفی، ایجاد ذهنیت منفی نســبت به امکانات و ظرفیت‌های داخلی کشور و ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم، تمامی اینها از جمله رسالت‌های چنین رسانه‌هایی است.  رســانه‌های خارجی در واقع در معرکه‌ها به عنوان ابزار فشــار در خارج از کشــور عمل می‌کنند.

نماینــده مردم محلات در مجلس افزود: البته برخی افراد معلوم الحال نیز دست به دســت چنین رسانه‌هایی می‌دهند و به نوعی بنزین در آتش ناآرامی‌ها می‌ریزند. اینها پیوسته به دنبال ایجاد آشوب، ناامنی و ناآرامی در کشور هستند تا مردم را درگیر مسائل مختلف کنند و آنان را از پیگیری روند توســعه کشور بازدارند.

وی گفت: در همین آشــوب‌ها حداقل چندین هزار میلیارد تومان به کشور آسیب واردشده که تبعات سنگینی در پی داشته است. در پی این آشوب‌ها سرمایه‌های ملی ما خاکستر شد و چنین رســانه‌هایی اگر به فکر بازتاب حقیقت و حمایت از مردم ایران بودند، هرگز مردم را به ســمت نابودی سرمایه بیت‌المال سوق نمی‌دادند. این رســانه‌ها در واقع ابزارهایی هســتند در دستان ســازمان‌های جاسوسی که اهداف آنان را با پوشش ظاهری به نام خبرپراکنی پیگیری می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.