معاون دبیرکل حزب الله لبنان، دولت آمریکا را عامل تشدید بحران در لبنان و مسئول نخست تشکیل نشدن دولت در این کشور دانست.

 نعیم قاسم: آمریکا بحران لبنان را تشدید می‌کند/ واشنگتن مسئول نخست تشکیل نشدن دولت لبنان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه با خبرگزاری رویترز تاکید کرد که آمریکا در روند تشکیل دولت جدید لبنان دخالت می کند و این دخالت علت اصلی تاخیر در تشکیل دولت است.

وی افزود: اولین مانع در تشکیل دولت لبنان، آمریکا است زیرا خواهان دولتی براساس خواست و تمایل خودش است اما ما خواهان دولتی براساس خواست و تمایل ملت لبنان و نیازهای آنها هستیم.

شیخ نعیم قاسم گفت: آمریکا به طور نهان حرکت می کند و شروط خود را تحمیل می کند و در تلاش است تا نتایج به نفعش باشد.

وی با اشاره به سخنان جفری ویلتمن سفیر اسبق آمریکا در لبنان در یکی از کمیته های کنگره آمریکا درباره لبنان گفت: ویلتمن آشکارا می گوید که آمریکا چه می خواهد. آمریکا خواهان دولتی است که با غرب کار کند و به طور مستقیم منافع آمریکا را برآورده کند. این محتوای سخن ویلتمن است. ما باید براساس در نظر گرفتن منافع لبنان و همسو با گزینه های ملت این کشور تلاش کنیم.

شیخ نعیم قاسم گفت: آمریکا خواهان سهم خود از لبنان است. وقتی ویلتمن لبنانی ها را تهدید می کند که بین راه منتهی به فقر دائمی یا رفاه احتمالی انتخاب کنند، با اینکار عرصه را به روی گزینه هایی که آمریکا آنها را به عنوان راه حلی برای نجات می خواهد، باز می کند اما این امر تماما مغایر با حقوق ملت لبنان است. وقتی می گوید که خواهان دولتی مناسب و همگام با بهترین حفاظت از منافع آمریکا هستیم، با این کار برای مصادره نظر ملت لبنان در زمینه دولت مورد نظر خودشان تلاش می کند.

وی گفت: باید روشن باشد که ملت لبنان مجلس نماینده خود را برگزید و دولت نیز با نظر مجلس انتخاب و رای اعتماد می گیرد و راه دیگری برای انجام این کار وجود ندارد.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه مسئولان آمریکایی با برخی از سیاستمداران لبنانی تماس های مستقیم می گیرند، گفت: ما را به حال خودمان بگذارید تا به تفاهم برسیم و هر اندازه دخالت آنها زیاد شد، راه حل به تاخیر افتاد. الان تاخیر در دستیابی به راه حل به خاطر (دخالت) آمریکا است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.