خراسان شمالی- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: تقویم رویدادهای فرهنگی استان به منظور برگزاری قریب به ۵۰ جشنواره، نمایشگاه و... در سطح ملی و منطقه ای برای سال ۹۹ تهیه شده است.

برگزاری ۵۰ رویداد فرهنگی ملی و منطقه ای در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه با اعلام این خبر افزود: این رویدادها به منظور معرفی قابلیت ها و فرصت های گردشگری استان در سطح ملی و منطقه ای برگزار می شود.

وی اظهار داشت: برگزاری نوروزگاه ها، نمایشگاه صنایع دستی، جشنواره های عسل، سمنو، چای و دمنوش های سنتی، جشن شب یلدا، جشنواره عروسک های بومی، مراسم آئینی نخل گردانی جاجرم و... از جمله این رویدادها است.

وی با اشاره به جشنواره موسیقی اقوام که ۲۹ مردادماه امسال برای نخستین بار در محل منطقه نمونه گردشگری بش قارداش بجنورد برگزار شد، گفت: این جشنواره علاوه بر نشاط اجتماعی، بستر مناسبی برای شناسایی و معرفی فرهنگ و سنت‌های اقوام ایران زمین بود که با استقبالی بی نظیر از سوی مسافران مواجه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از تداوم برگزاری جشنواره موسیقی اقوام در سال آینده خبر داد و عنوان کرد: به دنبال معرفی قابلیت های خراسان شمالی و معرفی آن به گردشگران استان، کشور و خارجی هستیم که این مهم را با برگزاری جشنواره های متعدد پیگیری می کنیم.

یزدان پناه تصریح کرد: تا پایان سال جاری نیز در مجموع حدود ۱۰۰ رویداد فرهنگی در سطوح مختلف محلی، استانی، ملی و منطقه ای برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.