نماینده کره شمالی در سازمان ملل تاکید کرد، از زمانی که رهبران آمریکا و کره شمالی متعهد به برقراری روابط جدید شدند، چیزی جز "حس خیانت" عاید پیونگ‌یانگ نشده است.

کره شمالی: از آمریکا چیزی جز "حس خیانت"عایدمان نشده است

قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل در گزارشی درباره ارزیابی‌اش از روابط کره شمالی و آمریکا گفت: خشم و عصبانیت ملت ما به اوج خود رسیده و دیگر اجازه ادامه وضعیت نابرابر کنونی را نخواهیم داد.

در ادامه این گزارش آمده است: از آنجایی که آمریکا در انجام اقدامات متقابل مقابل توقف برخی اقدامات کره شمالی _که دولت واشنگتن نسبت به آنها نگران بود_ ناکام بوده است، دیگر دلیلی برای خویشتن‌داری بیشتر وجود ندارد. راه چاره دیگری برای ما نگذاشته‌اند.

نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل در ادامه گزارش خود افزود: کاملا طبیعی است که به منظور مقابله با تهدیدات رو به رشد که امنیت و رشد ما را به خطر  می‌اندازد، ظرفیت‌ها و توانایی‌هایمان را تقویت کنیم.

از زمان ناکامی نشست ماه فوریه میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در هانوی، دیپلماسی تحت رهبری واشنگتن برای خلاصی از تسلیحات اتمی پیونگ‌یانگ عمدتا به بن‌بست رسیده است.

کیم جونگ اون از واشنگتن خواسته تا اقدامات جدید و قابل قبولی برای از سرگیری مذاکرات اتمی تا پایان سال جاری میلادی انجام دهد و پیونگ‌یانگ فشارهای خود را بر آمریکا برای ارائه امتیازات بیشتر افزایش داده است.

کره شمالی از آمریکا می‌خواهد تا تحریم‌های بین‌المللی بر پیونگ‌یانگ را رفع کند و تا قبل از آنکه زرادخانه هسته‌ای خود را به طور کامل کنار بگذارد، تضمین‌های امنیتی به آن ارائه کند. اما آمریکا اعلام کرده تا زمانی که کره شمالی اقدامات جدی در راستای خلع تسلیحات اتمی انجام ندهد، این تحریم‌ها همچنان ادامه خواهند داشت.

کره شمالی آزمایشات موشک‌های اتمی و بالستیک قاره‌پیمای خود را به حالت تعلیق درآورده و بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ کره میان سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی را به واشنگتن بازگردانده است.

نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل در این گزارش گفت: ترامپ به خاطر بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ کره به واشنگتن، به خودش به عنوان یک "قهرمان" می‌بالد اما در عوض ما هیچ‌ چیز  به دست نیاورده‌ایم.

در ادامه این گزارش آمده است: در حال حاضر آمریکا با سوء استفاده از صبوری و شکیبایی ما سخت مشغول خریدن زمان برای پیشبرد برنامه سیاسی داخلی خود است. در گذشت زمان، آمریکا به شدت و بدون آنکه به پیامدهایش بیندیشد به تحریم‌ها با هدف پایمال‌کردن حق ما در رشد و توسعه و همچنین به تهدیدات نظامی علیه امنیت ما با هدف پیشبرد سیاست خصمانه‌اش علیه کره شمالی تکیه می‌کند.

انتهای پیام             

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.