رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان گفت: در حوزه روستایی و عشایری ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای ۴۳۷ طرح پرداخت تسهیلات در این شهرستان انجام شد که با ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۲۵۳ نفر، رتبه اول خراسان رضوی را به خود اختصاص داده‌ایم.

قوچان رتبه اول اشتغال‌زایی در حوزه روستایی و عشایری خراسان رضوی را دارد

به گزارش قدس آنلاین حسین ولایتی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده در حوزه مشاغل خانگی برای این شهرستان، گفت: از سال گذشته تاکنون ۲ میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان تسهیلات به ۱۵۰ نفر متقاضی اعطا شده که برای ۴۳۱ نفر در حوزه‌های قالی‌بافی، گلیم‌بافی، کفش‌دوزی، قفل‌سازی و غیره اشتغال ایجاد کرده است.

وی تأکید کرد: در حوزه روستایی و عشایری نیز طی یک سال اخیر ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای ۴۳۷ طرح پرداخت تسهیلات در این شهرستان انجام شده است که از نظر اعتباری رتبه چهارم استان و از نظر اشتغال که اشتغال‌زایی یک هزار و ۲۵۳ نفر را به همراه داشته رتبه اول خراسان رضوی را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه بیشتر اشتغال ایجاد شده در این حوزه نیز مربوط به باغداری، زراعت و صنایع تبدیلی است، افزود: در حوزه فراگیر که تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۶ بوده و هنوز نیز پرداختی‌ها در حال انجام است، ۳ میلیارد و ۵۲۴ میلیون تومان برای ۲۶ طرح پرداخت شد که اشتغال ۱۰۸ نفر در حوزه صنعت را به همراه داشته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان با تأکید بر این موضوع که هرسال بین ۵ تا ۶ درصد افزایش اشتغال در این شهرستان براساس آمار بیمه شده اجباری تأمین اجتماعی رخ داده است، گفت: نرخ بیکاری تغییر کرده اما مرجعی وجود ندارد نرخ جدید را مشخص کند و باید منتظر ماند تا سال ۱۴۰۰ که سرشماری انجام و اعلام نرخ جدید صورت بگیرد.

ولایتی با یادآوری اینکه بیکاری در بین جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در همه شهرها وجود دارد چون فارغ‌التحصیل دانشگاهی دارای مهارت قطعاً بیکار نمی‌ماند، تصریح کرد: اگر همین‌الان فرد بیکاری به اداره کار مراجعه کند معرفی می‌شود البته نه شغلی مرتبط با رشته تحصیلی؛ در حوزه کارگری مشکلی نیست و هرکس متقاضی باشد سرکار می‌فرستیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.