همدان-رئیس کل دادگستری استان همدان با تأکید بر اینکه همگان باید به سمت کرامت‌مداری حرکت کنیم؛ گفت: گسترش فرهنگ صلح و سازش و رفع اختلافات در بین مردم از لوازم ایجاد امنیت پایدار در جامعه است.

باید به سمت کرامت‌مداری حرکت کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ محمدرضا عدالتخواه در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر همدان، اظهار کرد: مردم باید سیاستهای دستگاه قضا را به خوبی متوجه شوند تا رفتار خود را با آن تنظیم کنند؛ از این‎رو اطلاع‌رسانی در این حوزه، امر ضروری است.

وی با اشاره به بازدید از زندان‌های استان همدان، گفت: بر اساس تجربیاتم در استان کرمانشاه، درصدد راه‌اندازی کمیته‎هایی با عنوان «ستاد تألیف قلوب» در بین اقشار مختلف با هدف رسیدگی به پرونده‌های مهم از جمله قتل‌های عمد، هستم.

عدالتخواه افزود: در این کمیته‌ها تلاش می‌شود با حضور افراد همان قشر و صنف، دعاوی با ریش‌سفیدی به مصالحه و آشتی بیانجامد و همراه با سازش با در نظر گرفتن مجازات جایگرین حبس، عمل کند.

وی با بیان اینکه نباید اختلافات جزئی از محله ها خارج شود و وارد دستگاه قضایی شود؛ عنوان کرد: تمامی مساجد در کنار برگزاری نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی، می‌تواند مکانی برای حل‌‍وفصل اختلافات بین شهروندان باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی این کمیته‌ها، بتوانیم ریشه اختلافات را به صورت چشمگیری کاهش دهیم که در این راستا، از ظرفیت شورای شهر هم بهره‌مند خواهیم شد.

عدالتخواه معتقد است: هزینه‌هایی که از این اختلافات ناشی می‌شود ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در برمی‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان همدان همچنین با تأکید بر اینکه از سرمایه‌گذاران در چارچوب قانون حمایت خواهیم کرد؛ گفت: امنیت خوبی در استان همدان وجود دارد که بهترین ظرفیت برای استان در راستای سرمایه‌گذاری و گردشگری است؛ از این‌رو با قاطعیت و به دور از احساسات، پیگیر مباحث هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.