عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: اگر دولت در نظارت کنترل بر قیمت‌ها کار خود را خوب انجام ندهد، مجلس حتما با وزرای مربوطه در حد استیضاح برخورد خواهد کرد.

مجلس درصورت بروز گرانی بعد از بنزین وزرای اقتصادی را استیضاح می‌کند

قدس آنلاین: احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی،‌ در پی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: شیوه اجرای این طرح را از سوی دولت واقعاً خوب نمی‌دانیم.

وی افزود: روز ولادت و عید مردم آن هم بدون اطلاع چنین طرحی اجرا شود اصلاً صحیح نیست. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولتی‌ها می‌گویند ما اطلاع ندادیم به جهت اینکه صف‌های طولانی در پمپ‌بنزین‌ها شکل نگیرد، حال اگر دو روز صف شکل می‌گرفت و پمپ‌بنزین‌ها شلوغ می‌شد، مگر چه اتفاقی می‌افتاد؟

وی افزود: شیب اجرای طرح افزایش قیمت بنزین و این تصمیم بسیار تند بود، اما در حال حاضر یک تصمیم سران قوا گرفته‌اند و رهبری نیز از این تصمیم حمایت کرده‌اند، لذا ما باید بنشینیم ایرادات این طرح را بگیریم. 

امیرآبادی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که در حال حاضر باید بسیار مراقبت کنیم و دولت خیلی باید نظارت کند و ما نیز بر عملکرد دولت نظارت داشته باشیم،‌ این است که نگذاریم اجناس گران شود؛ یعنی جنس‌های دیگری که هیچ ربطی به گرانی بنزین ندارد، گران نشود. باید مراقب این جو روانی باشیم که باعث نشود سایر اجناس و کالاها را گران کنند و مردم  اذیت شوند، این خیلی مهم است. 

*شیب اجرای طرح افزایش قیمت از سوی دولت بسیار تند بود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌هایی که مطرح است این است که در بحث گرانی بنزین یکی از مباحث ما موضوع خودروسازی کشور است که باید چه کنیم، اگر می‌خواهیم از تولید ملی حمایت کنیم که این تولید ملی باید خود را به کیفیت بالایی برساند، اینگونه نمی‌شود که ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف داشته باشند و بعد هم ماشین‌های بهتر از این در خارج ساخته می‌شوند که ۴ یا ۵ لیتر مصرف می‌کنند، این نصف مصرف بنزین ایران می‌شود که این بسیار قابل تأمل است. 

وی در ادامه عنوان کرد: من فکر می‌کنم از وزرای صنعت، کشاورزی، اقتصاد و دادگستری بخواهیم روی این موضوعات بیشتر نظارت کنند و اگر هر وزیری در این زمینه کوتاهی کند مجلس قطعا برخورد می‌کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر مباحث مختلفی در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده است و گزارش آن را آقای شمخانی در جلسه غیرعلنی ارائه کرد. باید دید که براساس تصمیمی که شورای امنیت برای آرامش جامعه و کنترل قیمت‌ها گرفته است چه نتیجه‌ای می‌دهد، اما اگر دولت نظارت کنترل بر قیمت‌ها را خوب انجام ندهد، مجلس حتما با وزرای مربوطه در حد استیضاح نیز برخورد خواهد کرد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.