دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به بیماری های رفتاری و عفونی، ۴ مرکز مشاوره و ارائه خدمات درمانی راه اندازی کرده است.

مراکز بیماری های رفتاری عفونی؛ آماده خدمت رسانی به بیماران

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مسوول گروه بیماری های رفتاری عفونی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دلیل اهمیت کنترل اچ آی وی، ایدز و بیماری های آمیزشی، چند مرکز به عنوان مراکز مشاوره بیماری های رفتاری و عفونی در سطح دانشگاه راه اندازی شده است که در این مراکز، مشاوره و آزمایش HIV به شکل کاملاً محرمانه به صورت رایگان و سریع در کمتر از ۲۰ دقیقه انجام می شود.

دکتر حسین پور با بیان اینکه انجام تست سریع تشخیص اچ آی وی در کمتر از ۲۰ دقیقه می تواند وضعیت احتمالی ابتلا فرد را مشخص کند، بیان کرد: ابتلا تا حدود ۳ ماه پس از ورود ویروس به بدن فرد ممکن است در آزمایش قابل تشخیص نباشد.

وی ادامه داد: در صورتیکه آزمایش فرد مثبت شود، آزمایشات تائیدی و در صورت تائید نهایی، خدمات درمانی و تشخیصی به ویژه ارائه داروهای اصلی بدون دریافت وجه انجام می شود.

دکتر حسین پور با بیان اینکه اچ آی وی/ ایدز(HIV/AIDS)  یکی از بیماری های ویروسی واگیردار است، ابراز کرد: ویروس اچ آی وی( HIV)  قدرت دفاع بدن را در مقابل بیماری ها و عفونت ها کم می کندو با توجه به اینکه این بیماری هنوز واکسن و دارویی جهت پیشگیری و درمان قطعی ندارد، آگاه کردن اقشار مردم از چگونگی انتقال و پیشگیری از آن بسیار اهمیت دارد.

در سال گذشته بیش از ۳ هزار مورد فرد مبتلا به ویروس اچ آی وی در کشور شناخته شد که این آمار در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۷۶۲ مورد بود و از این تعداد، ۲۱۷ نفر از آنها تحت درمان قرار گرفتند و مابقی برای درمان مراجعه نکردند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.