شیراز- افزایش قیمت بنزین موجب اعتراضات پراکنده‌ای در برخی از شهرهای کشور شد که واکاوی حوادث اخیر، نوع اغتشاشات و دستگیری برخی افراد مرتبط با سرویس‌های بیگانه نشان از اقداماتی سازماندهی‌شده برای آشوب و تحریک افکار عمومی دارد.

از داستان‌سرایی دشمن تا کشف خانه‌های تیمی/اغتشاشگران برای ایجاد اغتشاش پول گرفتند

قدس آنلاین-گروه استان ها: باوجوداینکه مسئولان امنیتی کشور در اقدامی هوشمندانه با قطع اینترنت موجب بر هم زدن نقشه دشمن برای سناریوسازی و جعل اخبار شدند اما بااین‌حال دشمن هم چنان سعی برای شایعه‌سازی دارد.

واکاوی حوادث به وقوع پیوسته در شهر شیراز و به‌ویژه شهر صدرا نشان می‌دهد که نوع اغتشاشات با خط دهی از پیش تعیین‌شده توسط عوامل بیگانه انجام‌شده است.

 تخریب علائم ترافیکی به‌ویژه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و بسیاری از دوربین‌های ترافیکی در تقاطع‌های سطح شهر حاکی از آن است که آشوبگران قصد داشتند تا از این طریق بر ترافیک و ازدحام خودروها برای جلوگیری از امدادرسانی خودروهای آتش‌نشانی و هم‌چنین خودروهای انتظامی در سطح شهر جلوگیری کرده و بر ازدحام در خیابان‌ها دامن بزنند مشکلی که در حال حاضر نیز با خاموش شدن آتش فتنه مردم این شهر و رانندگان را با خود درگیر کرده است.

بنا بر گفته شاهدان عینی معترضانی که در تجمعات اخیر مدعی دفاع از حقوق مردم بودند پس چرا از امدادرسانی آمبولانس‌ها به مجروحان جلوگیری کرده و اجازه ندادند تا خودروهای آتش‌نشانی درحالی‌که اموال مردم در حال سوختن بود نسبت به اطفاء اقدام کنند؟!

۱۰۰ میلیارد تومان خسارت

درحالی‌که در شیراز ناآرامی‌ها  در کمتر از ۴۸ ساعت به اتمام رسید اما آتش زدن مساجد، اموال عمومی و غارت دارایی‌های مردم نشان می‌دهد که هدف در اصل اغتشاش بوده تا اعتراض!

هرچند نیروهای امنیتی سفره اغتشاش را در کمتر از دو روز از کف خیابان‌ها برچیدند اما بنا بر اعلام شهرداری شیراز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به تأسیسات شهری این شهر خسارت واردشده است.

بنا بر گفته شهردار شیراز در مناطق مختلف شهرداری ازجمله منطقه چهار، نه، ۵ و ۱۰ تقریباً همه زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل و ترافیک تخریب‌شده و از بین رفتن علائم ترافیکی و دوربین‌های شهری به ترافیک دامن زده است.

آتش زدن مساجد

برخی افراد در ناآرامی‌های اخیر با سوءاستفاده از فضای اعتراض مدنی شهروندان به تخریب اموال عمومی پرداختند که به گفته رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، ۶ باب مسجد در این استان نیز مورد تعرض و تخریب قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام حسین امیدی بابیان اینکه تخریب‌ها به‌صورت شکستن در مساجد و آتش‌زن آن‌ها، سوزاندن فرش‌ها و کتاب‌های مذهبی ازجمله مفاتیح و قرآن، سرقت سیستم صوتی همراه بوده است می‌گوید: بخشی از این مساجد در شیراز و شهر صدرا و بیشترین آسیب واردشده به مساجد در شهرستان کازرون بوده است.

رفتار غیرمتعارف

بنا بر گفته رئیس مرکز مدیریت اورژانس و فوریت‌های پزشکی فارس حمله به پرسنل اورژانس و پایگاه‌ها و خودروهای اورژانس در هیچ جای دنیا و حتی در جنگ‌ها متعارف نیست و مذموم است اما مشاهده می‌شود که آشوب گران در حوادث اخیر، ساختمان پایگاه و آمبولانس‌های اورژانس شهر صدرا کاملاً تخریب کرده و به ۱۰ خودروی اورژانس در شیراز آسیب کلی رساندند.

محمدجواد مرادیان اظهار می‌کند: اغتشاشگران حتی اجازه امدادرسانی را به آسیب دیدگان نداده و نیروهای امدادی را مورد ضرب و شتم قراردادند.

کشف خانه‌های تیمی

استاندار فارس نیز در این از کشف خانه‌های تیمی و برخی اقدامات پارتیزانی توسط آشوبگران خبر می‌دهد.

در آشوب‌های اخیر عده‌ای با انجام این‌گونه عملیات از جایی خط می‌گرفتند و حتی برخی افراد در خانه‌های تیمی دستگیر شدندرحیمی  بابیان اینکه فرد معترض، عملیات پارتیزانی انجام نمی‌دهد می‌افزاید: این در حالی است که در آشوب‌های اخیر عده‌ای با انجام این‌گونه عملیات از جایی خط می‌گرفتند و حتی برخی افراد در خانه‌های تیمی دستگیر شدند.

رئیس شورای تأمین فارس ادامه می‌دهد: در این خانه‌های تیمی، مستنداتی برای اعمال عمدی اغتشاش و اختلال در جامعه ازجمله تلفن همراه و رایانه‌ یافت شده است و همچنین آن‌ها اعتراف کرده‌اند که برای ایجاد ناامنی پول دریافت کرده‌اند.

وی هدف دشمنان خارجی از حمایت و هدایت این اغتشاشات را ساقط کردن نظام اسلامی و جدا کردن مردم از نظام  دانسته و تأکید می‌کند: این اتفاقات را برنامه‌ریزی‌شده بود.

داستان‌سرایی رسانه‌های خارجی

نگاهی به اخبار منتشره از سوی رسانه‌های بیگانه نشان می‌دهد که اعمال غیرانسانی مانند آسیب رساندن به اموال مردم، آتش زدن کتابخانه‌ها، مساجد و خودروهای امدادرسان و غارت فروشگاه‌ها و مغازه‌های مردم به‌هیچ‌وجه در اخبار آن‌ها تاکنون جایی نداشته است و هنوز رسانه‌های غربی سعی دارند با جعل اخبار بر طبل سرکوب و خشونت بکوبند.

هم‌زمان با شروع اغتشاشات روز شنبه هفته گذشته یک فروند هلی‌کوپتر برای پشتیبانی و جلوگیری از تصرف حوزه مقاومت بسیج شهر صدرا توسط اغتشاشگران بر فراز منطقه به‌منظور شناسایی به پرواز آمد اما در حال حاضر بسیاری از شبکه‌های خارجی مدعی هستند که این بالگرد برای انتقال امام‌جمعه صدرا به پرواز آمده است و در ضمن انتقال امام‌جمعه این شهر به سمت معترضان آتش گشوده شده است.

این در حالی است که امام‌جمعه صدرا این خبر را کذب خوانده و می‌گوید: خانه من قدیمی و جزو نخستین خانه‌های شهر است لذا نه جایی برای فرود دارد و نه سقف آن وزن بالگرد را تحمل می‌کند.

حجت‌الاسلام غلامعلی حسین نژادیان بیان می‌کند: منزل من تا محل تجمع معترضان حدود سه کیلومتر فاصله دارد و آن‌ها به خانه من هجوم نیاوردند.

وی بیان می‌کند: من درخواستی برای بالگرد ندادم چه برسد که از بالگرد حامل من به مردم هم تیراندازی شود لذا این اخبار داستان‌سرایی رسانه‌های بیگانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.