محمد کشتی آرای گفت: خرید و فروش در بازار طلا و سکه روال عادی خود را طی می کند؛ چرا که این روزها بازار سکه و طلا موضوعی انگیزشی برای هجوم خریداران نیست. تجربه ثابت کرده این بازار برای سوداگری مناسب نیست بنابراین پول یا سرمایه ای به طرف بازار طلا یا سکه هجوم نیاورده است؛ خرید و فروش ها توسط مصرف کنندگان واقعی انجام می شود و خبری از حضور دلالان دراین بخش نیست؛ به همین دلیل ایجاد حباب غیر واقعی است.

خرید طلا دیگر برای مردم جذاب نیست /بازار طلا این روزها حباب ندارد/کاهش دلار باعث افت قیمت سکه خواهدشد

محمد کشتی آرای کارشناس طلا و سکه در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: شوک ناشی از تغییر قیمت بنزین در هفته گذشته ؛ در فضای اقتصادی کشور نیز به صورت بسیار محدودی تاثیر گذاشت که برخی از نشانه های آن در بازار ارز و سکه نمودار بود.

وی در این باره افزود:  افزایش هزار تومانی قیمت ارز، بازار سکه و طلا را  دست خوش تغییرات اندکی نمود، اما کاهش نرخ دلار به زمان قبل از افزایش نرخ بنزین مانع یجاد حباب در بازار سکه و طلا شد. قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با تغییرات مختصری رو به رو شد؛ هر چند افزایش نرخ ارز منجر به بالا رفتن قیمت سکه شد اما عدم ایجاد تقاضا در بازار این افزایش قیمت را کنترل کرد.

محمد کشتی آرای بیان داشت: با آرام تر شدن فضای اقتصادی ؛کاهش نرخ ارز از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد که این مساله در کاهش نرخ طلا وسکه نیز موثر بود. کاهش 7 دلاری قیمت جهانی طلا آخرین خبر بازار طلا در عرصه بین الملل است؛ در عرصه داخلی نیز عدم ایجاد تقاضایی قیمت هر گرم طلای 18 عیاررا  به 418 هزار تومان رسید که هفته گذشته تا 430هزار تومان  نیز افزایش یافته بود. قیمت سکه نیز که هفته گذشته تا 4میلیون و 250هزار تومان افزایش یافته بود به 4میلیون و120هزار تومان کاهش یافت؛ یعنی از هفته گذشته تا کنون با کاهش 130 هزار تومانی قیمت در بازار سکه و طلا مواجه بوده ایم؛بنابراین می توان گفت هیچ حبابی بر بازار طلا و سکه ایجاد نشده است.

کارشناس بازار سکه و طلا در پایان گفت: خرید و فروش در بازار طلا و سکه روال عادی خود را طی می کند؛ چرا که  این روزها بازار سکه و طلا موضوعی انگیزشی برای هجوم خریداران نیست. تجربه ثابت کرده این بازار برای سوداگری مناسب نیست بنابراین پول یا سرمایه ای  به طرف بازار طلا یا سکه هجوم نیاورده است؛ خرید و فروش ها توسط مصرف کنندگان واقعی انجام می شود و خبری از حضور دلالان دراین بخش نیست؛ به همین دلیل ایجاد حباب غیر واقعی است.n

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.