سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تعداد پرونده‌های که در مجلس دهم در این هیئت بررسی شده را اعلام کرد.

بررسی ۲۰۰ پرونده در هیئت‌نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس

قدس آنلاین: محمد جواد جمالی سخنگوی هیئت‌ نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پرونده‌های بررسی شده در این هیئت در مجلس دهم، گفت: قانون نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس هشتم تصویب و از مجلس نهم اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در مجلس دهم اخبار این هیئت بیش از مجالس گذشته منتشر شد و آرای آن اعلام عمومی شده است، ادامه داد: از چندین کانال به مانند قوای مجریه، قضائیه، مردم و اشخاص حقیقی و حقوقی شکایت‌های متعددی از نمایندگان به دست هیئت‌ رسیده و به آنها بررسی شده است.

نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد: در مجلس دهم حدود ۲۰۰ پرونده تاکنون در هیئت مورد بررسی قرار گرفته است، البته این بدان معنا نیست که ۲۰۰ نماینده پرونده داشته باشند بلکه ممکن است یک نماینده ۲۵ پرونده در هیئت داشته باشد و یا اینکه به طور نمونه یک نماینده‌ای هست که ۱۵ پرونده درباره وی به هیئت ارجاع شده و  به آنها رسیدگی شده است.

سخنگوی هیئت‌ نظارت بررفتار نمایندگان ادامه داد: بالای ۹۵ درصد شکایت‌های که از نمایندگان به هیئت ارجاع شده درباره اظهارنظرهای است که نمایندگان در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود داشته‌اند.

جمالی عنوان کرد: خوشبختانه موضوعات مالی و اخلاقی که درباره نمایندگان به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شده بسیار کم است و به ندرت از این پرونده‌ها به هیئت ارجاع شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.