«هم‌قسم» کتاب برگزیده سال استان خراسان رضوی به همت به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در کتابخانه قلم مشهد رونمایی شد.

کتاب «هم‌قسم» در کتابخانه قلم مشهد رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از  آستان نیوز، مراسم رونمایی و خوانش کتاب هم‌قسم که روایتگر زندگی «ام یاسر» همسر شهید سیدعباس موسوی دبیرکل سابق حزب الله لبنان است، با حضور حسین سعیدی مدیرعامل به‌نشر، محمدجواد مدرس غروی مدیرعامل کتابخانه قلم، احمد نطنزی مترجم این اثر و جمعی از اهل کتاب و کتابخوانی ظهر امروز در کتابخانه قلم مشهد برگزار شد.
احمد نطنزی در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از اعضای فعال حزب‌الله لبنان به او پیشنهاد ترجمه این اثر را داده است، گفت: این کتاب می‌تواند الگویی از سبک زندگی بانویی متدین و انقلابی را به نمایش بگذارد.
مترجم کتاب هم‌قسم به اهمیت سبک زندگی اسلامی و دینی اشاره و اضافه کرد: ام یاسر توانسته وظایف خانه‌داری، همسرداری، فرزندپروری، مسئولیت‌های اجتماعی، انقلابی و جهادی و حضور در عرصه‌های مقاومت را در کنار یکدیگر انجام دهد که بی‌شک انجام تمامی این مسئولیت‌ها نیاز به مهارت و تلاش پیگیر و عنایت الهی دارد.
وی ادامه داد: خواندن این کتاب را به جوانانی که در شرف ازدواج هستند و همچنین زوجین توصیه می‌کنم و امیدوارم مطالعه آن در زندگی آنان اثرگذار باشد.
این جانباز ۷۰ درصد با اشاره به حضور پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف در دوران دفاع مقدس گفت: همچنین این اثر را با هدف تبادل فرهنگی بین مقاومت لبنان و مقاومت ایران که هر دو در جبهه ضداسرائیل مشغول به فعالیت هستند، تبادل تجارب بین فعالان این حوزه‌ها به‌ویژه بانوان حوزه مقاومت ترجمه کردم تا این جبهه متحد و یکپارچه رشد کند.
نطنزی با بیان اینکه نام عربی کتاب «الوصول» است، افزود: باتوجه به اینکه از واژگان معادل این کلمه در فارسی بسیار برای عنوان آثار استفاده شده است، نام هم قسم را بر اساس فراز و اوج کتاب و هم ‌قسمی و همراهی این دو زوج با همکفری با اهل ادب و متخصصان فن انتخاب کردم.

وی در ادامه نکاتی درباره حضور خود در لبنان، آشنایی با خانواده سیدعباس موسوی و چگونگی شهادت او به همراه همسر و فرزند خردسالش بیان کرد.
در این مراسم انگشتری مزین به سنگ مضجع شریف حضرت رضا(ع) توسط مدیرعامل به نشر به نمایندگی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی به احمد نطنزی مترجم این اثر اهدا شد.
خوانش بخشی از پیشگفتار کتاب هم‌قسم، معرفی این اثر توسط شادی ابراهیمی عضو شبکه دانش‌آموزی کتاب‌باران به‌نشر، پخش کلیپی از تهاجم اسرائیل به لبنان، چگونگی مقاومت مردم و...، و اعطای هدیه‌ای از طرف به‌نشر به این جانباز دوران دفاع مقدس، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
یادآور می‌شود، برپایی مراسم رونمایی و خوانش کتاب هم‌قسم با همکاری به‌نشر، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی، کتابخانه عمومی قلم و سازمان مردم‌نهاد مبنا(مرجع بهبود نگرش انسان) صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.