۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
کد خبر: 679544

وزیر خارجه بحرین طی یاوه‌گویی‌هایی در کنفرانس گفت‌وگوی منامه مدعی شد که دخالت ایران در لبنان از طریق حزب‌الله این کشور را فلج کرد.

 ادعای ضدایرانی جدید وزیر خارجه بحرین

قدس آنلاین: پایگاه وزارت خارجه بحرین اعلام کرد، «خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه» طی اظهاراتی بی‌اساس در کنفرانس گفت‌وگوی منامه  مدعی شد که مداخله ایران در لبنان از طریق حزب‌الله این کشور را فلج کرده است.

وی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس مدعی شد: «ما نیازمند یک برنامه عملی جامع برای جلوگیری از دخالت‌های ایران در منطقه هستیم». 

وی در ادامه گزافه گوئی‌های خود گفت: «ما ۴۰ سال است که از دخالت‌های ایران رنج می‌بریم اما هرگز خواهان تغییر نظام در ایران نبوده و نخواهیم بود... د. ایران بود که جنبش انصار الله را ایجاد و از آنها حمایت کرد، چنانکه به عراقی‌ها و امور آنها اهمیتی نمی‌دهد». 

آل خلیفه مدعی شد: «ایران به منافع مردم عراق اهمیتی نمی‌دهد بلکه منافع ویژه خود را در نظر می‌گیرد، ایران مانع پیشرفت و شکوفائی عراق است... کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) و مصر و اردن نقش اصلی را برای حفظ امنیت منطقه ایفا می‌کنند».

این مقام بحرینی همچنین گفت: «در منطقه چالش دیگری وجود دارد و آن ادامه روند نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل است، تل‌آویو باید به تشکیل دولت مستقل فلسطین پایبند باشد». 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.