۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 679567

همزمان با پایان فصل برداشت زعفران در باخرز، ۲۰ تن زعفران خشک در این شهرستان تولید شد.

تولید ۲۰ تن زعفران  در باخرز

به گزارش قدس آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  باخرز  گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان با ۵۰۰ هکتار افزایش به چهار هزار و ۵۰۰ هکتار رسید که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشت.

محمد دوستخواه احمدی افزود: از این سطح زیر کشت چهار هزار هکتار بارور و ۵۰۰ هکتار غیربارور است و به ازای هر هکتار زیرکشت زعفران ۱۵۰ نفرروز از مرحله کاشت تا برداشت آن مشغول کار شدند.

وی اظهار داشت: عملکرد گل زعفران تر در کشتزارهای باخرز در سال زراعی گذشته در هر هکتار به ۳۵۰ کیلوگرم رسید و در مجموع بیش از ۱۸ تن زعفران خشک در این شهرستان برداشت شد.

دوستخواه احمدی  ادامه داد: کشت زعفران با توجه به نیاز کم آن به آب، با استقبال شدید کشاورزان روبرو شده و به همین خاطر تامین کودهای شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنمایی‌ها و توصیه‌های فنی همه ساله در راستای حمایت از زعفرانکاران صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز همچنین به بهره‌مندی هشت هزار خانواری شهرستان از این محصول اشاره کرد و گفت: پارسال میانگین تولید زعفران خشک در هر هکتار مزارع باخرز به چهار کیلو و ۵۰۰ گرم رسید.

وی افزود: سال زراعی جاری ۵۱۰ تن انواع کود شیمایی بین کشاورزان زعفرانکار باخرزی توزیع شد.

۸۵ درصد جمعیت باخرز به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند، سالانه  ۲۵ نوع محصول زراعی و ۲۰ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۸ هزار نفری باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.